۹ نکته درمورد خرید اینترنتی

۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۲۱:۴۳
تنظیم اندازه قلم

پ

۹ نکته درمورد خرید اینترنتی

 ۹ نکته درمورد خرید اینترنتی

 
نکات ارائه شده در قسمت ذیل می تواند به اشخاص در زمان خرید اینترنتی کمک کند تا به راحتی و با امنیت بیشتر اقدام به خرید اینترنتی نمایند.
 
۱-  شخصی که با او معامله می کنید، را بشناسید.
 ●  قبل از این که خریدی انجام دهید، آدرس و شماره تلفن واقعی فروشنده اینترنتی را بررسی کنید و نسبت به صحت آن اطمینان حاصل نمایید. به این منظور که اگر بعداً برای شما سوالی پیش بیاید و یا به مشکلی برخورد کنید، این آدرس و شماره تلفن در دست شما است و می توانید به آنها مراجعه کنید.
 
۲- کالائی را که در حال خرید آن هستید، بشناسید.
●  یک نسخه نهایی از شرایط و ویژگی های محصول را که فروشنده تهیه کرده است، را به دقت مطالعه کنید حتی اگر این کار برای شما خسته کننده و ملال آور باشد.
●  شرایط و ویژگی ها را به دقت بررسی کنید. اگر شما از محصول راضی نیستید، آیا می توانید آن را برگردانده و پول خود را دریافت کنید؟ هر نوع اطلاعات ثبت شده که مربوط به این معامله است و شامل تمامی نامه های الکترونیک ارسالی به فروشنده و دریافتی از فروشنده است، را ذخیره کرده و از آنها پرینت بگیرید. 
●  کارت های هدیه را از مراکزی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید، تهیه کنید. از خرید کارت از سایت هایی که مانند یک حراجی کار می کنند، خودداری کنید. زیرا این کارت ها می توانند تقلبی باشند. 
 
۳- در حفاظت از اطلاعات شخصی خود حساس باشید.
● اطلاعات کارت اعتباری خود یا سایر اطلاعات مالی خود را در ازای خرید و دریافت جدیدترین اسباب بازی، کارت هدیه رایگان، یک شغل فصلی و یا اجاره (یک محل) برای تعطیلات در اختیار شخصی که نمی شناسید، قرار ندهید. 
● اطلاعات مالی خود را از طریق نامه الکترونیک ارسال نکنید. نامه الکترونیک روشی مطمئن برای انتقال شماره کارت اعتباری، شماره حساب بانکی و یا شماره تامین اجتماعی نیست. 
● بر روی لینک موجود در نامه الکترونیک کلیک نکنید. شرکت هایی که فعالیت آنها مشروع و قانونی است، اطلاعات مالی شما را از طریق نامه الکترونیک یا پیام های پاپ آپ درخواست نمی کنند.
 
۴ - سیاست حفظ اسرار را به دقت مطالعه و بررسی کنید. 
●  سیاست حفظ اسرار ممکن است طولانی باشد و خواندن آن زمان بر باشد، اما می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهد. برای مثال وب سایت چه نوع اطلاعات شخصی را جمع آوری می کند، صاحبان و اپراتورهای سایت چگونه قصد دارند از این اطلاعات استفاده کنند. اگر نمی توانید سیاست حفظ اسرار سایت را پیدا کنید و یا آن را درک نمی کنید و مفاد آن را متوجه نمی شوید، به فکر انجام معاملات تجاری خود در جای دیگری باشید و بگذارید که سایت (صاحبان سایت ) بداند شما چه فکر و نظری دارید.
 
۵- حواشی خرید
●  با دانستن نام سازنده یک کالا و شماره مدل، شما می توانید ویژگی های این کالا را به صورت جز به جز با سایر کالاهای مشابه مقایسه کنید. بعضی از خرده فروشان کالا را به قیمتی که سایر رقبا عرضه می کنند، وارد بازار می کنند و یا حتی قیمت آن را پایین تر هم می آورند. بسیاری از بازرگان ها، نه همه آنها، امسال هزینه ای بابت خرید کالا پرداخت نمی کنند. پس بنابر این هزینه ارسال کالا را نیز در مجموع هزینه ها در نظر بگیرید. اگر شما در اینترنت سفارش خرید می دهید و محل فروشگاه را انتخاب می کنید، هزینه پارکینگ و حمل و نقل عمومی را نیز در نظر بگیرید.
 
۶- آیا باید خرید خود را از طریق شبکه  WiFi عمومی (شبکه ای که رمز ندارد) انجام دهید؟
●  فکر نکنید که نقاط دسترسی WiFi عمومی امن هستند. تا زمانی که مطمئن نشوید که یک نقطه دسترسی ابزارهای امنیتی موثر و کافی دارد، ممکن است نخواهید اطلاعات حساس خود مانند شماره کارت اعتباری تان را از طریق آن شبکه ارسال کنید. 
 
۷- مبالغ را از طریق کارت اعتباری یا کارت هزینه پرداخت کنید.
 این ابزارها از بهترین و اثر گذارترین روش ها برای محافظت و حمایت از استفاده کننده می باشد .
● ارسال پول از طریق سیستم مخابراتی می تواند ریسک داشته باشد. همانند ارسال وجه نقد، اگر یک بار ارسال شود، دیگر ارسال شده است. شما نمی توانید آن را برگردانید.
●  خرید در اینترنت و استفاده از ابزارهای شبه نقد مانند چک شخصی و.... می تواند ریسک داشته باشد. تنها زمانی از این ابزارها استفاده کنید که شخصی که با او معامله می کنید، را می شناسید. 
 
۸- محصولات رایگان می توانند هزینه زا باشند.
 ●  محافظ صفحه، کارت های الکترونیک و سایر دانلودها در فضای اینترنت می توانند، حامل ویروس های خطرناک باشند. نرم افزارهای ضد ویروس و ضد جاسوسی خود را همراه با نرم افزار دیواره آتش همواره به روز و فعال نگه دارید. 
 
۹- حساب های مالی خود را به دقت بررسی کنید.
●  به صورت روزانه و مستمر حساب های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید  تمامی برداشت های پول از حساب مطابق نظر خودتان صورت گرفته است .
کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی

دیدگاه

توسط مهمان در ۱۳۹۷-۰۴-۲۳ ۰۵:۱۹

من از یک پیج اینستاگرامی خرید کردم،
قرار بود جنس و ۲ هفته ای تحویل بدن. اما ۴ هفته زمان برد. حالا که کالا اومده میگن تا تسویه کامل نکنی ما براتون نمیفرستم. و این جز قوانین ماست. من پولمو پس میخوام چیکار باید بکنم؟!

توسط تهران بزرگ - م… در ۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۰

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

سلام همه این موارد را به اینماد گزارش نمائید.

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۰:۴۴

بسیار علی بود

با تشکر از زحمات پلیس

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۲۱:۱۹

با تشکر

توسط تهران بزرگ - م… در ۱۳۹۵-۰۹-۱۳ ۰۶:۵۶

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام



در این بخش با کارشناسان پلیس فتا مشاوره نمائید.



http:‎//www.cyberpolice.ir/csirc

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۰۶:۲۷

ممنون از راهنمایی ها وزحمات پلیس کشورم ایران عزیز

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۱۲-۰۹ ۲۳:۳۵

daste shoma dard nakone vaaaaaaaaaaaaaaghean khaste nabashid k mardom ro agah mikonin

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۱-۲۷ ۱۸:۳۴

سلام ببخشید یک فروشگاه اینترنتی که هم در اینستا فعاله هم در اینترنت و هم در تلگرام کانال دارن ایا قابل اطمینان هستند?!اسم مجموعه کاریشون ساعت زمانه است در خواست دارن اول پول واریز بشه بعد کالا ارسال میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۱۱-۲۲ ۲۱:۲۳

با عرض سلام و خسته نباشید.مطالب بسیار مفید بود.باتوجه به نیاز روز افزون و فراگیر شدن خدمات اینترنتی خواهشمند است روزانه از طریق شبکه های صدا و سیما این موارد اموزش داده شود

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۰۸:۲۷

باعرض سلام و خسته نباشید من از یه سایتی بنام فروشگاه اینترنتی ****** خرید كردم كه اولا كفت پول باید اینترنتی پرداخت بشه وگرنه نمیتونین خرید كنین كه من پول رو زدم١٣٥٠٠٠تومن خرید كردم ٤-٥قلم جنس برد كه كفت هروقت پول رو زدین رسیدش رو ارسال كنین تا شب براتون خریداتون ارسال میشه بعد ٤روز بعد از اینكه نه تلفن جواب میدن و نه روی سایت پاسخگو بردن و بعد ازاین كه من خسته شدم واقعا وتهدید كردم كه به پلیس فتا خبر میدم ٤تا ازین وسایل رو فرستاد ساعت ١٢شب و بعدش كه چك كردم دیدم اون خریدم كه گرونتر بود یعنی٥٥تومن رو نفرستاده كه یك بخورعطری ماشینه امروز یك هفته اس و اون یكی رو نفرستاده فقط من از شما تقاضا دارم رسیدگی بفرمایید تا بفهمن مملكت قانون داره و هر طوری كه بخوان نمیتونن با خیال راحت رفتار كنن مسئله پول نیس تازمانیكه من داشتم خرید میكردم ایشون انلاین بود سریع جواب میداد و مثلا راهنمایی میكرد همینه كه پول رو زدم بخدا یه هفته اس اعصابم رو خورد كردن بعدم كفت شماره كارت بدین بزنم بحساب كه اونم خبری نشد و كفت هر كاری میتونی بكن حالا منم واقعا كاری از دستم برنمیاد واین اولین بار نبود كه اینترنتی خرید كردم ولی تاحالا چنین چیزی اتفاق نیوفتاده بود من از شما تقاضا دارم رسیدگی كنین واقعا انصاف نیست كه با ارم و مهر قانونی اینجوری مردم رو ازار بدن از توجهتون ممنون و سپاسگزارم خواهش میكنم خواهش میكنم رسیدگی كنین این ادم خیلی خیالش راحته چون میگه هیچ كاری نمیتونی بكنی بازم ممنونم

توسط تهران بزرگ - م… در ۱۳۹۵-۰۸-۲۳ ۰۶:۵۸

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام



در این بخش با کارشناسان پلیس فتا مشاوره نمائید.



http:‎//www.cyberpolice.ir/csirc

توسط تهران بزرگ - م… در ۱۳۹۵-۰۳-۲۷ ۰۸:۲۳

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

اولا این گونه پیج ها مورد تایید نمیباشد. پیشنهاد میکنیم از فروشگاههای اینترنتی خرید کنید که اول جنس را به دست شما برساند و بعد هزینه را بپردازید.

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۱۴:۴۱

سلام خسته نباشید من از یک سایت ساعتی خریدم ک مارکش با اونی ک برام ارسال کردن فرق داره زنگ زدم بهشون گفتم میگن همینه دیگه یه چیزی میگیره باید یه چیز دیگه میاد اونم بعد ۴ ۵ بار زنگ زدن اولین بار الکی گفتن امیر تویی و غیره دومین بار گفتن خانم صالحی سومین بار خاموش بود نمیدونم تکلیف من چیه اخر هم ک اینو گفتن لطفا پیگیری کنین آدم میترسه از اینترنت ی چیزی بخره بخدا اسم سایتشم اینه *******
شماره تلفنشم اینه **********
اگه فکر میکنین دروغ میگم زنگ بزنین بگین ی چیزی خریدیم اون نیس ببینین جوابتونو چی میدن لطفا پیگیری کنین هر چند که میدونم دارین تلاشتونو میکنین خسته نباشین با تشکر

توسط تهران بزرگ - م… در ۱۳۹۶-۰۱-۲۸ ۰۸:۴۲

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام

 در این بخش با کارشناسان پلیس فتا مشاوره / گزارش نمائید.

http:‎//www.cyberpolice.ir/csirc

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۰۵-۲۴ ۱۲:۳۵

نکات بسیار مهم بود با تشکر فراوان از زحمات پلیس فتا

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۱۲:۰۲

سلام ، از فروشگاه اینترنتی ....... یه باتری موبایل خریدم اما بعد از ایمنكه به دسنم رسید متوجه شدم كالای مورد نظر تقلبی وفیك می باشد لطفا رسیدگی كنید

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۸-۲۱ ۰۹:۴۷

باسلام یک گزارش تخلف یک فروشگاه اینتر نتی هرکاری مکنم ارسال نمیشه چکار کنم راهنمایی بفرمایید

توسط تهران بزرگ - م… در ۱۳۹۵-۱۲-۱۱ ۱۱:۰۴

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

سلام علیکم



  با احترام خواهشمند است هرگونه پیام و گزارش را از لینک زیر با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارید. http:‎//www.cyberpolice.ir/csirc

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۰۵-۱۷ ۰۹:۴۷

دست شما درد نکنه واقعا مفید بود

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۳-۰۶ ۰۱:۳۶

سلام. خسته نباشید
ببخشید من میخوام از یک فروشگاهی داخل اینستاگرام خرید کنم. مبلغی که میخوام هزینه کنم هم بالاست. از کجا مطمعن بشم که اون پیج واقعی هست؟ اگه میشه لطف کنید نکته های کاربردی بهم بدید ممنون

توسط مهمان در ۱۳۹۳-۰۹-۲۳ ۱۵:۵۲

سپاسگذارم

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۶:۲۰

با عرض سلام وخسته نباشید . من میخوام یک سایتی راه بیاندازم که یک قشری از جامعه ساخته دستشون را برای فروش در سایت من بگذارند و افرادی که به آن نیاز دارند خریداری نمایند. من فقط سایتم را در اختیار این دو قشر میگذارم که با هم معامله کنند .و دخل و تصرف در این بده بستان ندارم. چه مکانیزمهایی باید بکار ببرم تا اگه خدای نکرده کلاه برداری از سوی فروشنده یا خریدار صورت گرفت مسئولیت قانونی متوجه من نباشه؟

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۴-۱۰ ۲۱:۲۶

من از سایت ***** گوشی سامسونگ s8 plus رو حدود ۳ میلیون تومن و نیز حدود ۴۰۰ تومن بالاتر از قیمت بازار به امید کیفیت و تضمین خریدم به محض باز کردن بسته پستی متوجه ایراد کالا شدم و بر خلاف تعهد یک هفته تعویض و برگشت کالا ایراد را نپذیرفتند در صورتی که شرکت سامسونگ ایراد را پذیرفت اما گوشی مرا گرفتند و گفتند یک ماه طول می کشد تا تکلیف تعویض آن توسط گارانتی مشخص شود به e-namad.ir شکایت کردم پس از زمانی طولانی از ***** با من تماس گرفتند که برای شما می خواهیم یک هدیه بفرستیم بله یک لیوان ۵ تومنی فرستاده بودند و به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفته بودند که رضایت مشتری جلب شد!!!!! کالای معیوب را اینترنتی می فروشند و جوابگو نیستند امیدوارم شما بتوانید کمک کنید

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۰۵-۰۵ ۱۰:۲۹

بل تشکر از راهنمایی پلیس محترم.

افزودن دیدگاه جدید