چرا بسیاری از کسب و کارها پس از حمله سایبری دیگر نمی‌توانند احیا شوند؟

۱۳۹۸-۰۵-۰۹ ۱۲:۲۰
تنظیم اندازه قلم

پ

۳:۰۸

چرا بسیاری از کسب و کارها پس از حمله سایبری دیگر نمی‌توانند احیا شوند؟

حمله سایبری می‌تواند فشارهای بسیاری به زیرساخت‌های حیاتی یک کسب و کار نوپا وارد کند. در اغلب موارد این حملات می‌توانند به طور جد به یک کسب و کار صدمه بزنند. بسیاری از این کسب و کار‌ها مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی برای بازیابی اطلاعات و افزایش امنیت زیرساخت‌های خود می‌شوند.

با این حال، بسیاری از کسب و کارها هرگز قادر به بهبود نیستند، و با شکست مواجه می‌شوند. در این مقاله، قصد داریم توضیح دهیم که چرا حملات سایبری می‌توانند برای کسب و کار ویرانگر باشند.
حدود شصت درصد از کسب و کارهای کوچک پس از یک حمله سایبری از بین رفته و دیگر پا نمی‌گیرند. یکی از مشکلات برای کسب و کارهای کوچک این است که آن‌ها عمداً توانایی هزینه‌های زیاد برای امنیت ندارند و یک هدف مطلوب برای نفوذگران هستند.
شرکت‌ها و کسب و کار‌های کوچک در مقابل کسب و کار‌های بزرگ منابع و بودجه کمتری در اختیار داشته و عمداً توانایی هزینه‌های زیاد برای امنیت را ندارند؛ به همین دلیل است که براساس گزارشات روزانه حدوداً ۴ هزار حمله سایبری علیه کسب و کارهای کوچک صورت می‌گیرد.
بر اساس اطلاعات، تخمین زده می‌شود ۷۵٪ از تمام سازمان‌ها در طی دوازده ماه گذشته، نوعی نقض امنیت سایبری داشته و مورد حمله قرار گرفته‌اند. مشکل خیلی جدی‌تر می‌شود وقتی بدانید حدود ۸۰ درصد از تمام شماره‌های امنیت اجتماعی حداقل یک بار مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته‌اند.
بدتر از همه، نفوذگران به هیچ عنوان سرعت خود در خصوص حملات سایبری را کاهش نمی‌دهند، زیرا حمله سایبری و جرائم اینترنتی امروزه به یک کسب و کار تریلیون دلاری مبدل شده است.
چرا حمله سایبری می‌تواند یک کسب و کار کوچک را از بین ببرد؟
نقص داده‌ها، ضرر و زیان یا حملات سایبری مهم نیز می‌تواند بر روی نام تجاری شما تأثیر بگذارد. پذیرش اینکه اطلاعات شخصی و اطلاعات مالی خود را از دست داده‌اید، باعث می‌شود کاربران، اعتماد خود به شرکت شما را از دست بدهند. یکی از دلایل از بین رفتن کسب و کارها این است که فروش آن‌ها در نتیجه تحمیل هزینه‌های ناشی از حمله سایبری کاهش یافته است.

hacker-eyes_6.jpg

یک محقق تجارت الکترونیک در تحقیقات خود پی برد که کسب و کارهای کوچکی که مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند حدود ۷۰۰،۰۰۰ دلار برای احیا خود نیاز دارند. برای شرکت‌های متوسط بازار، این میزان بیش از یک میلیون دلار بود. بسیاری از شرکت‌های کوچک به سادگی نمی‌توانند چنین ضربه مالی را تحمل کرده و در کسب و کار باقی بمانند.
لحظه‌ای را تجسم کنید که  شما پروژه‌های کوچک و بزرگی انجام داده‌اید و پایگاه داده‌های مطلوبی در دسترس دارید اما یک شبه نفوذگر به شما حمله کرده و تمام اطلاعات شما را از بین می‌برد و شما هم پشتیبانی ندارید.این یک مرگ ناگهانی است!
اما راه حل چیست؟
به هیچ عنوان از پشتیبان‌گیری از اطلاعات خود غافل نشوید. شما باید به صورت مرتب از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید.شما می‌بایست تمامی‌کارکنان خود را آموزش دهید. آموزش پایه‌ای می‌تواند بسیاری از تهدیدات سطح پایین مانند کلیک کردن روی لینک‌های مخرب یا پیوست‌ها در یک ایمیل فیشینگ را خنثی کند.
برای رسیدن به سطوح بالاتری از حفاظت، باید پروتکل‌ها، شیوه‌ها و روش‌های امن سازی فضای داده را پیاده‌سازی کنید.
همواره ماژول‌های امنیتی خود را بروز کرده و از بروزترین ابزار‌های آنتی ویروس و ضد تروجان استفاده کنید. بروز نگه داشتن مرورگرها و سیستم عامل‌ها تا به امروز یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از خود در برابر ویروس‌ها و دیگر تهدیدات آنلاین بوده است.
در بیشتر کشور‌های جهان بیمه‌ای به نام بیمه سایبر وجود دارد. بیمه سایبر که مخصوص حملات سایبری است شاید تمامی‌هزینه‌های شما را پوشش ندهد اما بسیار مفید بوده و می‌تواند شما را از نابودی نجات دهد!
و در آخر اینکه حتماً از رمزنگاری‌های قوی استفاده کنید. اطلاعات خود را رمزنگاری کنید تا در صورت بروز سرقت اطلاعات، نفوذگر به داده‌ها دسترسی نداشته باشد.

کلمات کلیدی :

افزودن دیدگاه جدید

700X100.gif

مطالب آموزشی مرتبط