رفتن به محتوای اصلی
ثبت گزارش
ثبت گزارش
1399-01-04 20:15
تنظیم اندازه قلم

پ

1:18
کد خبر: 142593

کشور چین نقطه کور گوگل

گوگل با اشاره به حملات سایبری مکرر و به دلیل نظارت بر فعالان حقوق بشر و سانسور، بازار جستجوی چین را هشت سال پیش ترک کرده است. به نقل از  خبرها و اسناد داخلی، این شرکت برنامه‌های خود را برای بازگشت احتمالی به چین پس از ورشکستگی، در ماه آگوست آغاز کرد و طرح‌هایی را برای تولید یک موتور جستجو سانسور شده برای بازار چین ارائه داده است.

برای اولین بار از زمانی که شایعاتی پیرامون بازگشت احتمالی گوگل به چین در تابستان سال گذشته آغاز شد، ساندار پیکای مدیرعامل این شرکت به طور عمومی برنامه‌هایی نظیر گوگل را مورد خطاب قرار داد. پیکای در سخنرانی خود در اجلاس سی بی سی، بازار چین را بسیار مهم توصیف کرد و تفکرات خود را درباره چگونگی انجام پروژه "Dragonfly"، با توجه به قوانین دقیق سانسور در چین ترسیم کرد.

گوگل با اشاره به حملات سایبری مکرر و به دلیل نظارت بر فعالان حقوق بشر و سانسور، بازار جستجوی چین را هشت سال پیش ترک کرده است. به نقل از  خبرها و اسناد داخلی، این شرکت برنامه‌های خود را برای بازگشت احتمالی به چین پس از ورشکستگی، در ماه آگوست آغاز کرد و طرح‌هایی را برای تولید یک موتور جستجو سانسور شده برای بازار چین ارائه داده است.

بازگشت احتمالی گوگل به چین نباید به عنوان یک شگفتی بزرگ باشد، زیرا علی‌رغم سوالاتی که در مورد سانسور و حقوق بشر وجود دارد، این یک بازار عظیمی است هر شرکت در حال رشدی به سختی می‌تواند آن را نادیده بگیرد. با وجود این، بازگشت به بازار چین برای بزرگترین موتور جستجوگر جهان کار آسانی نیست. کاربران اینترنت چینی در آنچه ممکن است به عنوان یک دنیای آنلاین موازی توصیف شود، با استفاده از خدمات چینی مانند WeChat ،Alibaba و در شرایط مختلف جستجو، جایی که بقیه جهان از فیسبوک، آمازون و گوگل استفاده می‌کنند، زندگی می‌نمایند.

نمودار فوق براساس داده‌های StatCounter، تفاوت بازار جستجوی چین را از همتایان خود در ایالات‌ متحده و اروپا نشان می‌دهد.

ترجمه: وحید فرجی ملکشاه

کلمات کلیدی :

افزودن دیدگاه جدید

700X100.gif

اخبار مرتبط