رفتن به محتوای اصلی
ثبت گزارش
ثبت گزارش
1399-01-04 20:15
تنظیم اندازه قلم

پ

2:54
کد خبر: 142717

فیس‌بوک به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از داده‌های شما استفاده کنند

همه ما می‌دانیم که فیس‌بوک اطلاعات شخصی ما را به فروش می‌رساند و یا به شخص ثالث می‌دهد. آنچه شما ممکن است ندانید این است که فیس‌بوک همچنین مکان‌های گذشته، منافع، اطلاعات جمعیت شناختی و گروه‌های دوست شما را به صورت عمومی نمایش می‌دهد.

فیس‌بوک گزارش داده است که تمام اطلاعات را به شرکت‌های مخابراتی داده است. شرکت‌ها از این داده‌ها استفاده می‌کنند تا تبلیغات فیس‌بوکشان را به طور موثرتری هدف قرار دهند، اما متخصصان حفظ حریم خصوصی ترس دارند که داده‌ها نیز ممکن است به این شرکت‌ها کمک کند تا اطلاعات اعتبار خود را حدس بزنند.

شاید بدترین قسمت این طرح این است که مصرف کنندگان به طور ناخواسته اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که می‌تواند در برابر آنها مورد استفاده قرار گیرد.

چطور فیس‌بوک اطلاعات خود را به شرکت‌ها می‌دهد

طبق گزارشی که در روزنامه \"Intercept\" منتشر شد، سال گذشته ابزار \"Actionable Insights\" به آرامی در یک وبلاگ مهندسی فیس‌بوک اعلام شد. این مقاله بر چگونگی استفاده از ابزار می‌تواند توسط شرکای مخابراتی خود برای افزایش اتصال در مناطق اطراف جهان که در آن خدمات spotty شده است، متمرکز می‌باشد.

0f0e456d0c137c68c440a4057f021177_XL.jpg
اما این وبلاگ همچنین اشاره کرد که چگونه از این ابزار برای \"فعال کردن تصمیمات کسب وکار بهتر\" در هنگام استفاده به عنوان \"ابزار تجزیه و تحلیل\" استفاده می‌شود.

یک سخنگوی فیس‌بوک به The گفت که Actionable آگاهی داده‌ها را از کاربرانی که قبلا جمع آوری شده‌اند، جمع‌آوری نمی‌کند. در عوض، اطلاعات مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تولید کنندگان ثالث را در صنعت مخابرات و صنایع گوشی‌های هوشمند بکار گیرد.

آیا فیس‌بوک به مشتریان ثالث کمک می‌کند تا امتیازهای اعتباری را حدس بزنند؟

با این حال، در اسناد بدست آمده از Intercept، داده‌ها می‌توانند برای ارزیابی امتیازات اعتباری با کمک فیس‌بوک استفاده شوند.

در این اسناد، فیس‌بوک توضیح می‌دهد که چگونه یک مشتری تبلیغات خارجی قصد محروم کردن مردم از پیشنهادها تبلیغاتی آینده براساس اعتبار آنها را دارد.

کاربرانی که به پروفایل‌های مطلوب شباهت دارند lookalike audiences نامیده می‌شوند. استفاده از lookalike audiences در تبلیغات دیجیتال رایج است و به بازاریابان اجازه می‌دهد تا فهرستی از مشتریان موجود را بردارند و اجازه دهند فیسبوک آنها را با کاربرانی که شبیه به فهرست اصلی براساس عواملی مانند جمعیت شناسی و علایق ذکر شده هستند، تطبیق دهند.

فیس+بوک.jpg

بدیهی است که افراد با اعتبار \"نامطلوب\" از سوی این advertiser هدف قرار نخواهند گرفت. بنابراین داده های Facebook's بر روی شما توسط تبلیغ کنندگان برای ایجاد امتیاز اعتباری غیر رسمی استفاده می‌شود.

فیس‌بوک به گزارش Intercept's می گوید: \" ما نه، و نه تا به حال، ارزش اعتباری مردم را برای Actionable ها یا سرتاسر تبلیغات نشان نداده‌ایم، و فیس‌بوک از اطلاعات اعتباری مردم در نحوه نمایش تبلیغات استفاده نمی‌کند.\"

اما به نظر می‌رسد فیسبوک جهت گیری خود را نشان می‌دهد، حتی زمانی که تبلیغ کنندگان به شرکت اطلاع می‌دهند که تبلیغات آن ها را از بیش‌ترین مخاطبان ممکن می‌خواهند.

محققان دانشگاه شمال غربی، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، و گروه حمایت از منافع عمومی، تبلیغات فیس‌بوک را خریدند و از آنها خواستند تا برای مخاطبان زیادی نمایش داده شوند.

shutterstock_186292982a.jpg

چگونه از داده‌های فیسبوکی خود محافظت کنید

اگر برای سال‌ها یک کاربر فیسبوک بودید، می‌توانید هر چیزی که در مورد شما می‌دانند را پاک کنید، اما می‌توانید برای محدود کردن دسترسی آنها به اطلاعات خود قدم بردارید. مهم‌ترین قدم؟ حساب کاربری فیسبوک خود را حذف کنید، اما آسان تر از انجام آن است. و حتی اگر حساب کاربری خود را کنسل کنید، باید آنچه را که قبلا به آنها داده بودید به دست آورید.

همچنین می‌توانید مطمئن شوید که تنظیمات شما به صورت خصوصی تنظیم شده‌اند و شما می‌توانید هر گونه برنامه‌ای را که می‌توانید استفاده کنید را حذف کنید.

 

کلمات کلیدی :

افزودن دیدگاه جدید

700X100.gif

اخبار مرتبط