۱۳۹۸-۰۴-۲۵ ۱۲:۲۲
تنظیم اندازه قلم

پ

۱:۱۵

جریمه British Airways بدلیل هک شدن داده‌های نیم میلیون مسافرش

 British Airways  پس از سرقت آنلاین اطلاعات شخصی ۵۰۰،۰۰۰ مشتری خود که در سال گذشته اتفاق افتاد با مجازاتی تقریبا ۳۴۵ میلیون دلاری روبرو شده‌است.

دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا در بیانیه روز دوشنبه خود، شرکت را به تخلف و ضعف در بحث "ضوابط امنیتی" طبق قانون حفاظت از حریم خصوصی جدید اتحادیه اروپا متهم کرد.

این هک در ماه ژوئن ۲۰۱۸ انجام گرفت و طی آن اطلاعات شخصی حدود ۵۰۰ هزار مشتری بریتیش ایرویز نظیر: نام مشتری، آدرس، ورود اطلاعات، کارت پرداخت و جزئیات رزرو سفر مشتریان این شرکت به سرقت رفته بود.

الیزابت دنهام ، از کارکنان ارشد کمیساریای اطلاعات ، گفت که دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی مشتریان فراتر یک مزاحمت بوده و شرکت‌ها باید حریم خصوصی کاربران را تامین کنند، لذا هنگامی که برای شرکتی امکان دسترسی به داده‌های شخصی کاربران فراهم می شود باید از آن مراقبت کند.

British Airways2.jpg

دفتر کمیساریای اطلاعات گفت که با توجه به همکاری British Airways  در تحقیقات انجام شده با این حال، دفتر پیشنهاد مجازات ۱۸۳.۳۹ میلیون پوند (۳۴۴.۷۲ میلیون دلار) یا حدود ۱.۵ درصد از درآمد سالانه British Airways را با توجه به مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی که در سال گذشته در اتحادیه اروپا تصویب شد، پیشنهاد داده است.
در این راستا الکس کروز، رئیس و مدیر اجرایی British Airways، ضمن اعلام عذرخواهی این شرکت بابت مسائل پیش آمده از جریمه‌ی تعیین شده ابراز تاسف و شگفتی کرده‌است.
British Airways متعلق به گروه بین‌المللی هواپیمایی(IAG) عنوان داشته که از آن زمان امنیت خود را بهبود داده‌است اما ویلی والش، مدیر اجراییIAG، در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت به مجازات پیشنهاد شده اعتراض خواهد کرد.

 

کلمات کلیدی :

افزودن دیدگاه جدید

700X100.gif

اخبار مرتبط