رفتن به محتوای اصلی
ثبت گزارش
ثبت گزارش
1399-01-04 20:12
تنظیم اندازه قلم

پ

3:31
کد خبر: 145188

10 اصل مهم و اساسی برای مدیران در شبکه‌های اجتماعی

وقتی صحبت از شبکه‌های اجتماعی می‌شود، مجموعه‌ای از آزمون و خطاها می‌تواند در تصمیم گیری‌ها، بالاخص برای مدیران ارشد خطر آفرین باشد. بنابراین درپروفایل، پست، دایرکت واستوری‌های کنونی، 10 مورد توصیه به شرح ذیل پیرامون شبکه‌های اجتماعی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است:

 1- بررسی سابقه فعلی خود در فضای مجازی:

خود را در گوگل جستجوکنید. این راهکار ممکن است در نگاه اول بی‌معنی بنظر برسد اما بسیاری از مدیران عامل، دارای حساب کاربری قدیمی و راکد در شبکه‌های اجتماعی هستند. شبکه‌های اجتماعی فرصتی مناسب برای اشراف بر نتایج جستجو و افکارعمومی در فضای مجازی هستند.

00_20.jpg
 
2- عدم عضویت در چندین شبکه‌ اجتماعی:

لزومی برای فعالیت در تمامی شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. کافی است شبکه اجتماعی تخصصی خود را انتخاب کنید. اگر از مهارت عکاسی برخوردار هستید و به دنبال مخاطبین حدوداً 20 ساله هستید، "اینستاگرام" گزینه  خوبی برای شما است. ولی اگر از مهارت بیشتری در نوشتن برخوردارید و در پی جذب کاربران حرفه‌ای‌تری در زمینه موبایل هستید، "لینکدین" برای شما بهتراست.

01_36.jpg

3- انتخاب ادمین:

افراد مبتدی، نسبت به مسئولیت سنگین  و حفاظت از صفحات اینترنتی بی اطلاع هستند، لذا مدیریت صفحات و مخاطبین  را امری آسان تلقی می‌نمایند. ضروری است صرف نظر از پلتفرم مورد انتخاب خود، به آن متعهد بوده و تمامی امکانات و منابع انسانی مورد نیاز را به شبکه اجتماعی تخصیص دهید.

02_44.jpg
 
4- واقع گرا باشید:

چنانچه در زندگی شخصی خویش مادر هستید یا ورزشکار و یا اهل مطالعه فراوان، پیشنهاد می‌شود چشم‌انداز بسیار کوچکی از ابعاد شخصی زندگی خود را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

اشتراک محتاطانه تصاویر، معرفی کتاب و ایجاد مباحث مفرح پیرامون زندگی شخصی، همه و همه به واقعی‌تر شدن جنبه مجازی شما کمک شایانی می‌نماید و و با واقعی‌تر شدن آن، مخاطبین به شما اعتماد، علاقه بیشتری نشان داده و سعی در برقراری ارتباط ماندگار خواهند داشت.

03_36.jpg

 5- مواضع خود را روشن کنید:

اگر از حامیان محیط زیست، کارشناسان ارتباطات و یا برای مثال  تحلیل‌گر مسائل اجتماعی هستید، حتماً این مواضع را در عنوان صفحه منتسب به خود قید نمایید. اهداف، اولویت و حوزه تخصصی خود را درج نمایید و هموراه در راستای مواضع خود فعالیت نمایید.

6- از تقویم غافل نباشید:

بسیار ازبرند‌های درجه یک، فعالیت خود در فضای‌مجازی را تا 90 روز آتی برنامه‌ریزی می‌نمایند. با توجه به اینکه مدیران خرد، از‌ امکان و قدرت پیش‌بینی کمتری برخوردارهستند اما توصیه می‌شود تا یک هفته آتی را برنامه‌ریزی نمایید بطوری که دست کم، یک یا دو مناسبت پیش رو را پوشش دهید.

04_42.jpg
 
7-با دیگران تعامل نمایید:

مطالب مرتبط با صنایع و کسب‌وکار‌های دیگر را بخوانید. نظرات مخاطبین خود را بررسی و بابت مشارکت از آنها قدردانی کنید. چنین اعمالی بی تردید تضمین کننده دسترسی به منابع بیشتر و گشایش در امورات آینده خواهد بود.

8- به محتوای تولید شده تنوع ببخشید:

در محتوای تولیدی خود از تصاویر و متن و فیلم بهره ببرید چرا که هر کدام، در جذب مخاطب و رساندن پیام، تاثیرگذاری منحصر به فرد خود را دارند. امروزه علیرغم کاهش صبر و حوصله خوانندگان، هنوز مطالب مفصل، مشتریان خود را دارد و توصیه می‌شود در این راستا از "لینکدین" استفاده نمایید.

06_13.jpg
 9- شرکت در مناسبت و گرامی‌داشت‌ها:

به لطف وجود شبکه‌های اجتماعی، هیچ مناسبتی فراموش نمی‌شود: از پست‌های انگیزشی اول هفته گرفته تا محتوای مربوط به خاطره‌بازی و یا روز گرامی‌داشت گربه! همه و همه در فضای مجازی کاربرد خاص خود را دارد.توصیه می‌شود در تمام این یادبود‌ها و گرامی‌داشت‌ها شرکت نمایید.

07_4.jpg

10- رعایت ایمنی:

جهت حفاظت خود در برابر شبکه‌های اجتماعی، از دو مورد مهم "حفاظت فیزیکی و قانونی" برحذر نباشید.

حفاظت فیزیکی: اگر قصد انتشار لوکیشن(مکان حضور) خود را دارید، بهتر است پس از ترک محل آن را به نمایش بگذارید. اگر مجبور به ارائه محل بصورت زنده هستید! در مکان‌های عمومی در سطح شهر استفاده کنید. ارائه لوکیشن به صداقت می‌افزاید اما شما را در برابر مزامحین و تبهکاران آسیب‌پذیر می‌نماید.

حفاظت قانونی: جهت حفاظت حقوقی از خود، قبل از انتشار مطلب یا راه‌اندازی هر نوع پویش و چالش، با وکلای و همکاران خود مشورت کنید. بطورکلی در مورد اشتراک اطلاعات در فضای مجازی هوشیار باشید و قبل از هر گونه اقدام خودسرانه حتماً از افراد ذیصلاح مشورت بگیرید.

کلمات کلیدی :

افزودن دیدگاه جدید

700X100.gif

اخبار مرتبط