رفتن به محتوای اصلی
ثبت گزارش
ثبت گزارش
1399-01-04 19:58
تنظیم اندازه قلم

پ

2:07
کد خبر: 147277

سوءاستفاده از اطلاعات بانکی شهروندان در کلاهبرداری‌های سایبری

فیشینگ

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی اظهار داشت : ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و شروع خرید و فروش‌های شهروندان در سایت‌های خرید و فروش اجناس دست دوم همانند دیوار و شیپور و ... کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده نموده و از شهروندان سوءاستفاده‌های مالی می کنند .

وی افزود: کلاهبرداران با استفاده از ترفندهایی همچون بارگزاری آگهی لوازم خانگی با قیمت پایین‌تر و یا پرداخت بیعانه جهت قطعی نمودن معامله و یا هدایت شهروندان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و یا درج آگهی دروغین اقدام به ترغیب شهروندان نموده و پس از دریافت وجه از خریداران از جوابگویی به تلفن خودداری می کنند.

سرهنگ نصرتی در توصیه به شهروندان گفت: هنگام خرید از سایت دیوار، قبل از رؤیت و تائید صحت، سلامت و ماهیت کالا ، هیچگونه مبلغی را واریز نکنید.

وی افزود: قبل از وارد کردن اطلاعات حساب کارت عابر بانک خود در صفحه یا سایت اینترنتی مراقب سایت‌های جعلی بوده و با هوشیاری سعی بر تشخیص سایت اصلی از فیشینگ شده داشته باشید و در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی چنانچه خرید ناموفق را به شما اطلاع داد یا عنوان کرد سیستم دچار اختلال شده، هرچه سریع‌تر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنید،

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی یادآور شد: بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است.

به گفته سرهنگ نصرتی  شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه، کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی دیده و پسندیده‌اند، اول کالا را رویت نمایند و با دریافت شماره تماس ثابت از فروشنده، مطمئن شوند که کالای تبلیغ شده واقعی است.

وی تاکید کرد: شهروندان از قرار گذاشتن با فروشندگان این کالاها در مکان‌های پرت و خلوت خودداری نمایند و برای رویت کالا و پرداخت پول آن حتما در اماکن عمومی و پر تردد با این افراد قرار ملاقات بگذارند.

این مقام مسئول بیان کرد: اکثر کلاهبرداران معمولاً افرادی، خوش برخورد و چرب زبان هستند تا بتوانند طعمه خود را به دام بیندازند، لذا لازم است هموطنان در این فضا، صرفاً به ظواهر و ادعاهای آنان اکتفا نکنند.

سرهنگ نصرتی تاکید کرد: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

کلمات کلیدی :

افزودن دیدگاه جدید

700X100.gif

اخبار مرتبط