رفتن به محتوای اصلی
ثبت گزارش
ثبت گزارش

فارکس چیست؟

1390-11-02 21:03
تنظیم اندازه قلم

پ

کد خبر: 3641

فارکس چیست؟

 فارکس (Forex) اصطلاحی است لاتین بر گرفته از دو کلمه Foreign Exchange که به معنی تبادل ارزهای خارجی می باشد.

 
ساده ترین تعریف برای تبادل ارزهای خارجی، تبدیل یک ارز به ارز دیگر است که مقداری از این تبادل برای خرید و فروش کالا و یا خدمات شرکت ها و دولت ها، هزینه های سفر و خرید جهانگردان و یا سرمایه گذاری اشخاص و بنگاه ها در کشور مورد استفاده قرارمی‌گیرد. البته بیشتر تبادل های ارزی با هدف کسب سود از تفاضل قیمت خرید و فروش انجام می گیرد.
در بازار تبادل ارز جهانی تمامی بانک ها (اعم از تجاری و مرکزی و سرمایه گذاری)، مؤسسات مالی بزرگ، شرکت های چند ملیتی، تاجران، شرکت های بیمه، شرکت های صادرات و واردات، صندوقهای بازنشستگی، سفته بازها و اشخاص حقیقی، ارزهای مختلفی همچون دلار آمریکا، یورو، پوند، ین و ... را معامله می کنند.
این بازار بر خلاف اکثر بازارهای مالی دیگر مکان فیزیکی خاصی نداشته و بانکها، مؤسسات و معامله گران از طریق شبکه الکترونیکی، یک ارز را در مقابل ارز دیگر معامله می کنند. هر چند ماهیت معاملات فارکس، خارج بورس OTC یعنی Over the counter است اما مراکز اصلی تجارت ارز به ترتیب در لندن، نیویورک و توکیو می باشد و بانکها از سراسر جهان در این معاملات شرکت می کنند.
معامله در بازار فارکس در واقع عبارت است از خرید یک ارز و همزمان، فروش ارز دیگر است. ارزها از طریق یک معامله گر یا کارگزار و به صورت جفت ارز معامله می شوند. برای مثال یورو و دلار (EUR/USD) یا پوند انگلیس و ین ژاپن(GBP/JPY).
معامله در فارکس را می توان در دو هدف خلاصه کرد: 1. ابتدا در نرخ بالا بفروشید و سپس در نرخ پایین بخرید 2. ابتدا در نرخ پایین بخرید و سپس در نرخ بالا بفروشید.
 
چگونگی معامله در فارکس:
 
با توجه به پیشرفت علوم ارتباطی و در همین راستا شبکه جهانی اینترنت هم اکنون اشخاص نیز می توانند کاملاً در شرایط یکسان با سفته بازان، شرکت های سرمایه گذاری و ... بواسطه کارگزاران (Brokers) که از طریق شبکه الکترونیکی به بانک متصل می شوند و در هر لحظه نرخ ارزها را از بانک های مختلف جمع آوری می کنند و با اتصال به نرم افزار معاملاتی اختصاصی خود(Platform) که در اختیار مشتریان خود نیز قرار داده اند نرخ ارزها  را از شبکه اینترنت به نرم افزار معاملاتی مورد نظر ارسال نموده و مشتریان نیز سفارش خود را از طریق همان نرم افزار به کارگزار مربوطه منتقل می نمایند. در واقع می توان گفت که عامل واسطه بین معامله گران شخصی (Traders) و بازار، کارگزار می باشد و مهمترین نقش کارگزار نیز انتقال سفارشات معاملاتی فرد معامله گر به بازار جهانی می باشد.
 
بنابراین برای انجام معاملات در بازار ارز انتخاب یک کارگزار الزامی می‌باشد. برای انجام معاملات ارزی مشتری بایستی با کارگزار مورد نظرش قرارداد بسته و مبلغ مورد نظر خود را بعنوان سپرده به شماره حسابی که کارگزار مشخص می کند واریز نماید. این سپرده در واقع پشتوانه انجام معاملات می باشد و به نام خود مشتری گشایش می شود، سپس کارگزار نام کاربری و شماره رمز ورود (Password , login name) به حساب معاملاتی گشایش شده را به مشتری می دهد تا به وسیله آن مشتری بتواند از طریق نرم افزار معاملاتی که در اختیارش قرار داده است و از طریق شبکه اینترنت به حساب معاملاتی خود دسترسی پیدا نموده و به راحتی به انجام معاملات ارزی مبادرت نماید و هر گونه تغییری (حسابرسی سود و ضرر، و وضعیت سرمایه و ... ) که در اثر انجام معاملات ارزی حاصل شود را به صورت همزمان در بخش حسابداری نرم افزار معاملاتی خود که شامل موارد زیر می‌باشد ملاحظه نماید:
 
1 – نوع ارز مورد معامله  2 – قیمت انجام شده معامله  3– سایز یا حجم معامله 4 – تعیین نوع عملیات (خرید یا فروش) و بر اساس این متغیرها کارگزار اقدام و در ازای این خدمات کارمزد معاملاتی (Spread) دریافت می کند.
فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در فارکس در 5 مورد مصداق پیدا می کند:
 
1 – معامله گری 2 – عملیات بروکری 3 – نمایندگی بروکر 4 – آموزش 5 –فروش سیگنال و اکسپرت 
 
نرم افزارهای معاملاتی:
 
هر کارگزار یا بروکر بازار فارکس جهت انجام دستورات معاملاتی مشتریان، به محیطی نیاز دارد تا از طریق آن بتواند با مشتری های خود ارتباط برقرار کرده و در عین حال که آنها را از روند قیمت ها آگاه می سازد شرایطی را فراهم سازد که بر اساس آن بتوان مراحل انجام یک معامله را به ثبت رساند.
اصولاً این مراحل شامل دریافت تقاضاهای پیش خرید و پیش فروش و باز و بستن معاملات بر روی کالاها یا ارزهای بخصوص است که هر کارگزار به کاربران خود بر اساس آن سرویس می دهد. برای رفع این مشکل هر بروکری از«پلت فرم»های خاصی استفاده می کند که گاهی ممکن است در میان بسیاری از آنان مشترک باشد مانند نرم افزار «متاتریدر» (Metatrader).
یکی از معروفترین نرم افزار معاملات بازار فارکس نرم افزار متاتریدر محصول یک شرکت روسی بنام MetaQuotes می باشدکه به وسیله آن می توان در بازار «فیوچرز» و CFD نیز معامله کرد. آخرین نسخه این نرم افزار در حال حاضر Metatrader4 است که از سایت فوق الذکر قابل دانلود است و تا کنون بیش از 20 زبان مختلف دنیا از جمله فارسی را پشتیبانی می کند.
 
روشهای معاملاتی: 
 
دو روش اصلی برای تحلیل و پیش بینی بازار وجود دارد:
1 – روش تحلیل بنیادی 2 – روش تحلیل تکنیکی.
1 – روش بنیادی: آیا تا کنون فکر کرده اید که نرخ مبادله در اثر چه مسایلی تغییر می کنند؟ چرا نرخ مبادله یورو به دلار از ابتدای سال 2007 تا بیش از 2700 واحد افزایش و سپس تا حدود 3700 واحد کاهش داشته است؟
در پاسخ به چنین سؤالاتی بایستی گفت در بازارهای پویا و فعال، قیمت ها در اثر تغییر میزان عرضه و تقاضا تعیین می شوند و بر این اساس ما در تحلیل بنیادی به دنبال آن هستیم تا مشخص کنیم چه عواملی موجب میزان عرضه و تقاضا می گردند.
یکی از بهترین و متداول ترین دسته بندی های بنیادهای اقتصادی تقسیم آن به چهار عامل زیر می باشد: الف) عوامل اقتصادی ب) عوامل مالی ج) رویدادهای سیاسی اجتماعی د) بحران ها.
2 – روش تکنیکی: تحلیل تکنیکی بررسی تغییرات قیمتهای پیشین، به منظور پیش بینی تغییرات آتی قیمتها می‌باشد. اغلب از تحلیل گران تکنیکی به عنوان «چارتیست» یاد می شود. چرا که برای تحلیل هایشان اتکای زیادی به نمودارها دارند.
در ابتدای قرن بیستم، تئوری «داو» (DOW) بنیان گذاری شد که بعدها به عنوان تحلیل تکنیکی نوین شناخته شد. تئوری «داو» از ابتدا ترکیب کاملی نبود بلکه به مرور با کنار هم قرار دادن اجزایی از میان نوشته های «چارلز داو» در طی چندین سال تکمیل شد. از میان قضیه های نقل شده از «داو» سه تا از آنها برجسته می باشند: الف) قیمت معرف همه اطلاعات می باشد. ب) تغییرات قیمت کاملاً تصادفی نیست. ج) اینکه چه اتفاقی افتاده (پیشینه قیمت) بسیار مهمتر است از چرایی آن (چرا اتفاق افتاده).
 
کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی

دیدگاه

توسط ناشناس در 1395-09-29 01:24

با سلام میخواستم بدونم این جور معاملات از نظر مراجع تقلید جائز است و بعد چجوری میشه به بروکرها اعتماد کرد با تشکر محمد جواد از هرات

توسط ناشناس در 1395-11-11 11:59

چطور با فارکس کار کرد آیا فارکس مثل بورس است ؟؟؟

توسط ناشناس در 1394-10-28 16:13

من سال 1386 مبلغ 185 میلیون تومان در فارکس ضرر کردم.فقط بعلت عدم نداشتن تجربه کافی و احساساتی عمل کردن.
سال 92 مبلغ 27 میلیون تومان در فارکس سرمایه گزاری کردم و با کوله باری از تجربه گذشته تا کنون سرمایه ام را به 370 میلیون رساندم.فقط تجربه چندین ساله میخواهد و بس.اگر مبتدی هستید شرکت نکنیددر سال 1386 ما 300 نفر در مشهد بودیم که تمام 300 نفر بعلت مبتدی بودن ضرر کردیم.حتی یک نفر از ما 300 نفر سود نکرد.

توسط ناشناس در 1394-10-09 11:43

اصلا کسی فهمیدید فارکس یعنی چی؟ یک سری جملات قشنگ ولی بی مفهوم!! تا حالا فکر کردید این به اصطلاح بازار، چه چیزی به دست می آورد که به شما سود می دهد؟ عجیب نیست که هیچ مرکزی در دنیا ندارد؟ در همه جای دنیا از پول شما کالاهایی تولید و در قبال سود به دست آمده به سرمایه گذار سود پرداخت می کنند ولی این فارکس که جدیدا توسط یک عده دزد جهانی مطرح شده چیست؟ از هرکی می پرسی خودش هم نمی داند فارکس چیست!!!! فقط می گوید فارکس فلان است و بهمان است ولی با خود فکر نمیکند که چگونه فقط با گرفتن پول مردم قادر به پرداخت سود است؟؟؟؟؟؟؟ گول این فارکس و این چرت و پرت ها رو نخورید!!!

توسط ناشناس در 1395-10-07 18:30

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

میشه راهنمایی کنید میخوام بیام‌توی فارکس

توسط ناشناس در 1396-02-23 00:07

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام به جرات بگم فاركس بهترین وباكلاس ترین وپول ساز ترین بیزینسه

توسط ناشناس در 1394-11-27 09:06

سلام خسته نباشید
فارکس بازار بین بانکی ارز هست که قبل از اینکه اینترنت جهانی بشه بصورت سفته و معاملات بین بانکی معاملات ارزی انجام میدادن..ولی با توجه به رشد فناوری و تکنولوژی و جهانی شدن اینترنت و تجارت الکترونیک سه درصد از سهم در این بازار بیلیون دلاری ارز فازکس رو به کاربران اینترنتی میرسه و بقیه در دست بانکها و دلالان والک استریت و غیره میباشد
بازار فارکس به شدت باید اگاه باشید و علم کافی روداشته باشین چون قدرت داره در یک روز 200 ملیون تومن رو از دست بدید ولی اگر علم رو داشته باشید این قضیه کاملا بر عکس میشه
من خودم این رشته رو در دانشگاه مالزی تحصیل گردیم که زیر مجموعه رشته ای تی میباشد
و این رو هم بگم شرایط ورود به بازار تجربه علم کافی میباشد چون به شدت این بازار منطقی با علم ریاضی و منطق پیش میره بازار فارکس فقط ارز نیست نفت و سهام رو هم داره که فقط در ایران به ارز دقت کرده میشه ولی نفت طلا نقره سویا مایکروسافت و غیره رو هم درار میباشد که میتوان سهم هر کدوم رو به صورت انلاین خرید
در حال حاضر بازار بورس ایران هم نرم افزار داره که کسانی به بورس علاقه دارن میتوانند بنرم افزار ابورس ایران رو هم دانلود کنند و کار کنند.....
با تشکر یا علی

توسط ناشناس در 1394-10-06 02:00

با سلام میخواستم بدونم فارکس قابل اعتماد هست یا نه؟؟؟

توسط ناشناس در 1397-04-27 09:54

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

دوست عزیز به نظر میرسه بیان شما از این بازار پیچیده از عدم اگاهی کافی نسبت به این نوع بورس میباشد بله نه در فارکس نه در تمام بورس های جهان در تمام کارهای تخصصی افراد بدون اگاهی کافی بازنده خواهند بود چرا که کار ما با منطق مطلق درگیر است و در این منطق جایی برای شانس وجود ندارد افرادی هستند که با استفاده از اهرم هایی بازار را به نوسان میکشند اینکه کسی توانایی تشخیص این نوع نوسانات را نداسته باشد قربانی کسانی میشود که کاربلدند پس من توصیه میکنم بدون دانش کافی وارد کارهای تخصصی نشوید تا سرمایه ی شما حفظ شود و قربانی اینگونه تصورات غلط نشوید .

توسط ناشناس در 1394-12-15 10:50

سلام خدمت مشاور عزیز...میخواستم در مورد یه سری کمپانی ها بدونم که در راستای بازار فارکس فعالیت میکنن مانند ggf که با سرمایه گذاری میتوان در فارکس فعالیت کرد...این نوع کمپانی وجه قانونی در خارج کشور دارن..اساسا میشه بهشون اعتماد کرد یا نه

توسط ناشناس در 1397-04-21 01:30

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

خدا خیرت بده

توسط ناشناس در 1397-04-21 01:38

ممنون از پلیس فتا ، خدا رو شکر که با اومدم اینجا و کامنت ها رو خوندم و اون وسوسه لعنتی از سرم پرید.

توسط ناشناس در 1395-11-02 15:14

سلام یک سوال دارم پولی که جهت معاملات فارکس واریز میکنیم چه پشتوانه ای داره که بهمون برگرده؟

توسط ناشناس در 1394-10-15 00:17

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

سلام دوست عزیز ، امیدوارم که حالتون خوب باشه
من به شما پیشنهاد میکنم یه سر به شهر کتاب محل زندگی تون بزنید و در قفسه مربوط به کتب اقتصادی جستجو کنید و کتاب های مربوط به بازار تبادلات ارزی رو ببینید و مطالعه کنید
تمام این کتاب ها از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار میگیرند.
پس کوته فکریه که در مورد یک بازار Fakeکتاب نوشته بشه و این کتاب در جمهوری اسلامی منتشر بشه
نکته دوم اینکه روش های تحلیل این بازار در دانشگاه های ایران تدریس میشه و ما واحد درسی به این نام داریم.

نظر رو با تخصص اشتباه نگیریم

توسط ناشناس در 1396-01-28 02:47

عالی بود فقط چراایرانی ها نمیتونند دربازار فارکس باشند

توسط ناشناس در 1394-11-03 22:47

جمیعا خسته نباشید،من یه سوال دارم - اگه کسی الان بخواد وارد بازار فارکس بشه چه مراحلی رو بهش پیشنهاد میکنید؟با تشکر

توسط ناشناس در 1396-05-29 12:20

مشکل خیلی ها اینه که بدون تحقیقات حرف میزنن دوستان عزیز هر بازاری سودوزیان داره شما می تونین زیانتون رو کنترل کنید اینکه وسوسه انگیزه درسته اما دوست عزیز خب وسوسه نشو تا پولتو از دست ندی ریسک زیاد نکن کم کم با پول کم شروع کن همین الان در مورد بازار بورس ایران هم این مساله هست کسی که بدون اطلاعات کافی و به طمع پول زیاد وارد میشه و سرمایه ش میره به همین راحتی هرجا هم میشینه می گه این بد بود نرو همه پولم رفت این شد ان شد ...

توسط ناشناس در 1397-04-23 17:37

دوستان عزیز . اگه دوره آنلاین و یا حضوری در خصوص معامله در بازار فارکس میشناسید ، معرفی کنید . تجربه در این بازار حرف اول رو میزنه . اگه کسانی توانایی تدریس و تجربه بالا را همزمان داشته باشند خیلی عالیه . اگه مورد خوبی را میشناسید معرفی کنید لطفا.

توسط ناشناس در 1396-03-14 16:28

با سلام عرض ادب خدمت دوستان بنده یکسال هست که با فارکس و کلا وبسایت های زیر مجموعه که به همون شیوه کار میکنن رو بررسی کردم و کامل میتونم به شما توضیح بدم. شهرت گرگ های وال استریت بی حد و حصر هست و همه شنیدن این لغب رو ، بینید بین اونها تمام کسانی که وارد این معاملات میشن مشهور هستن به گاوهای شخم زن و میدونن که این بازی انقدر اعتیاد آور هست که بعد از هر بار باخت فرد به طمع بازگرداندن مبلغ از دست رفته ادامه خواهد داد تا جایی تمام سرمایه خود شخص و حتا اطرافیانش از بین خواهد رفت و بعضا در این وبسایت ها بین 5 تا 10 نفر برنده و معرفی میشن برای تبلیغات و جلب اعتماد. به ساده ترین زبان بگم فارکس قمار هست ، روی چی؟ نوسان بورس های مختلف ،آیا شما در این کالا ها و یا ارز ها سرمایه گذاری میکنید؟ خیر، فقط ترلانس این موارد مهم هست ببینید نوسان حرکت نامشخص خودش رو داره این شرکت های بعضا گرگ و کلاه بردار شمارو ترقیب به سرمایه گذاری روی بورس میکنن که به هیچ وجه این اتفاق نمیوفته و با کلی قول و قرار توجیه میشین که آموزش حرفه ای میبینید ، آموزش حرفه ای همون پیش روی برای اعتیاد شماست فارکس سرمایه شما رو میگیره و روی نوسان با شما قمار میکنه به این صورت که بر فرض قمار روی 5000 دلار برای یک یا 5 یا 10دقیقه انجام میشه و در ادامه اگر قمار شما روی بالا رفتن باشه و نوسان بالا بره احتمالا برنده هستید و مبلغ حدود 80 درصد بالا میره در حدود 9500 دلار ، زیباست نه ،همین برای شما طمع ایجاد میکنه و ادامه خواهید داد هرباخت به شما این حس رو میده که در ادامه خواهید برد و انقدر ادامه خواهید داد که تمام پول شما در زمانی به 10 دلار هم خواهد رسید که با یه باخت دیگه این هم از بین میره قمار شاخ و دم نداره این روش مدرن ترین روش قمار هست که حتا درصد باخت از شیوه سنتی بسیار بالاتره توهم چند برابر شدن سرمایه طی یه دوره کوتاه مدت یا درامد 35 درصدی در ماه به گفته بعضی از این به قولی کارگذارها که نیستن، توهم وکلاه برداری هست نوسانات ارز و بورس های مختلف براحتی قابل بررسی هستن میتونید سود دلار به یورو رو خودتو یه بررسی ساده کنید، وظیفه کارگزار معرفی بهترین گذینه ها برای سرمایه گذاری در بورس وبررسی تخصصی آنهاست و سرمایه مشتری با تمام پیشگیری ها و پیشبینی ها حفاظت میشه من تا اونجایی که تونستم با ساده ترین زبان روش رو توضیح دادم با کمی فکر زندگی خودتون رو زیر سوال نبرید و گول اینکه فردی (که بسیار بسیار درصد این برنده ها کم هست ) مثلا 10 میلون رو با این کار کرده 50 میلیون اونم در 2 یا 4 ماه رو بزارید کنار.واقعیت اینه همیشه افراد سود جو از طمع انسان به پول سواستفاده میکنن، بنده نه دشمنی با کسی دارم و نه قصد تخریب فقط واقعیت چیزی که وجود داره رو گفتم ، همه میدونن کازینو پرسود ترین شغل دنیاست چرا چون روی پول و طمع پایه ریزی شده و دینی و غیر دینی نظر کافر و مومن و مفسد و.... همه نظر واضحی در موردش دارند. فارکس هم همون به شیوه مدرن تر هست.دیگه تصمیم با شماست که اهل این نوع ریسک های شدید هستید یا خیر. موفق باشید دوستان عزیز

توسط ناشناس در 1395-03-14 19:43

با توجه به تجربه چندساله بنده در این بازار ، می تونم بگم این بازار برای مبتدی ها و تاره واردها حتماً ضررده می باشد ولی اگر اصول و قوانین بازار را بشناسید و از نظر روانشناسی مناسب این کار باشید می توانید در دراز مدت به سود برسید ؛ اشتباه اکثر تاره واردان سهل انگاری و هیجانی معامله کردن است . البته ضررهای اولیه جزو مراحل اولیه آموزش شما به حساب میاد پس در یکسال اول هر چه کمتر سرمایه وارد این بازار کنید به نفع خودتان است. سود واقعی و مطلوب این بازار برای افراد حرفه ای می تواند ماهیانه 5 الی 10درصد سرمایه باشد ولی تأکید می کنم این بازار بسیار وسوسه کننده است و با یک اشتباه ممکن است در کمتر از یک ساعت تمام پول خود را از دست بدهید.

توسط ناشناس در 1396-10-28 15:31

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن هر بازار مالی چنانچه استراتزی شما صرفا وابسته به پیش بینی جهت درست بازار باشه قطعا در این راه به پیش بینی غلط بر خواهید خورد و نتیجه همان پشیمانی است اما چنانچه استراتژی شما به جهت بازار وابسته نباشد سودهای كلانی نصیب شما خواهد شد. من 13 میلیون تومان از 5 سال گذشته تا 6 ماه پیش از دست دادم كه متوجه شدم تلاش برای پیش بینی بازار اشتباه است اما از 6 ماه قبل تا حالا با تجربیاتی كه در بازار بدست آوردم موفق شدم اكسپرتی بنویسم كه حد اقل 20% در ماه سود برای من دارد.

توسط ناشناس در 1396-03-14 19:42

سلام لطفا خود مرکز فتا با همکاری سازمان بورس کلاس های آموزش فارکس و معاملات بین المللی برگزار کنید

توسط ناشناس در 1396-04-10 08:41

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

شما اول باید یک بروکر(کارگزار) رو انتخاب کنید.
بعد توی سایت بروکر که تشریف ببرید می تونید ثبت نام کنید و پلت فرم بروکر رو دانلود کنید.
برای باز کردن حساب ریل (Real) هم نهایتا یه مدرک شناسایی می خوان مثل پاسپورت و یه قبضی چیزی که آدرس پستی تون رو تایید کنه.

توسط ناشناس در 1396-04-10 08:44

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

اگر این اتفاق می افتاد دیگه انقدر راه برای سواستفاده افراد سودجو باز نمی شد. این همه آدم هم متضرر نمی شدن. به جای اینکه همش بگید این بده اون بده یه مقدار آگاهی مردم رو زیاد کنید!!! وگرنه چی بهتر از این که تو این اوضاع بیکاری با سرمایه کم بتونید به یک درآمد ثابت برسید اونم به دلار؟!!!

توسط ناشناس در 1396-09-20 09:16

سلام هرچند سر رشته ای از بازار فارکس ندارم ولی بابت ناراحت هستم که چرا همیشه مرغ همسایه غاز حساب میشه . من خودم دست و پا شکسته تو کار ملک هستم بازار ملک مملکت خودمون از همه نوع بورس و کارها دیگه بهتره . متاسفانه چون بانکها سود دهی شان با تورم همخوانی ندارد مردم رو به سمت موارد که وسوسه انگیز است سوق میده . ای کاش تو مملکت خودمون برای پولها خورد مردم یک فکر بکر میشود .

توسط ناشناس در 1396-04-10 11:08

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

سلام.
شما پول را به حساب بروکرها واریز می کنید. بروکرها مثل همین کارگزاریها توی ایران هستند و مجوزهای قانونی از سازمانها و نهادهای معتبر دارن. فقط باید سعی کنید بروکر مطمئن پیدا کنید.

توسط ناشناس در 1396-03-10 10:36

آقا الان این بازار خوبه یا بده مهم پول درآوردنه مساله این است یکی راهنمایی کنه لطفا

توسط ناشناس در 1395-11-07 08:37

ممنون از بابت مقاله اقتصادی، ولی با توجه به برچسب های انتهای مقاله که عبارت " کلاهبرداری بنام فارکس " نوشته شده بالاخره نفرمودید که آیا فارکس کلاهبرداریه یا نه و اگه کلاهبرداریه به چه دلیل و اگه خوبه باز به چه دلیل!؟ و به تبع من خواننده فقط مشتی اطلاعات کلی درباره بازار بورس عایدم شد ( و بابتش ممنونم ) ولی قضاوتی در مورد فارکس ندیدم. لطفا در ادامه تکمیلش کنید.

توسط ناشناس در 1396-01-29 03:55

میشه طریقه ورود به فارکس رو از جمله مدارک لازم و محل ثبت نام رو بگید ممنون میشم

توسط ناشناس در 1396-03-10 14:15

ممنون از مطالب مفید.

توسط ناشناس در 1396-02-24 17:28

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

لطفا نظر شخصی خودتو اینقدباصراحت بیان نکن من خودم فعال بازار فارکس هستم و سودهای کلانی تواین بازار بارعایت مدیریت ریسک ومدیریت پول بدست اوردم توصیه ام برای کسانی که میخان وارد این بازار بشن با اطلاعات کافی تمرین در دمو وارد بشید بازار کاملا شفافی هست