فارکس و دلایل غیر قانونی شدن آن در ایران

۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۲۱:۱۵
تنظیم اندازه قلم

پ

فارکس و دلایل غیر قانونی شدن آن در ایران

 در قسمت زیر ۲ عنوان از دلایل غیر قانونی شدن فعالیت فارکس را در ایران به صورت مستند بررسی می نماییم.

 
 
۱ .  اولین دلیل غیر قانونی بودن فعالیت فارکس در ایران اطلاعیه سازمان بورس می باشد این اطلاعیه که در تاریخ ۹۰/۱/۱۶ صادر شده است فعالیت تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بازار فارکس را غیر قانونی اعلام کرده است. در قسمتی از این اطلاعیه آمده است « بدین وسیله به اطلاع عموم هموطنان عزیز به ویژه صاحبان پس اندازها و فعالان بازار پول و سرمایه می رساند فعالیت تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که با معرفی خود به عنوان یکی از فعالان بازار ارز خارجی (forex)، فرا بورس بین الملل و بورس های خارجی هموطنان محترم را در اقصی نقاط کشور به سرمایه گذاری در این گونه فعالیت ها دعوت می کنند و مدعی سود آوری سرشار در این بازارها هستند، غیر قانونی است و هیچ گونه مجوزی از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت نکرده اند.»
در واقع هیچ بروکر یا کارگزاری که در ایران مشغول فعالیت می باشد از سازمان بورس مجوز ندارد و فعالیت غیر قانونی دارند و اگر افرادی به این بروکرها مراجعه کنند به عنوان معاون در جرم شناخته می شوند. 
 
۲ .  طبق بند ۱ مادۀ ۴۹ قانون بازار اوراق بهادار: « هر شخص که بدون رعایت مقررات این قانون تحت هر عنوان به فعالیت هایی از قبیل کارگزاری، کارگزار / معامله گری، یا بازار گردانی که مستلزم اخذ مجوز است مبادرت نماید یا فرد را تحت هر یک از عناوین مزبور معرفی کند به حبس تعزیری از یک ماه تا شش ماه یا به جزای نقدی معادل یک تا سه برابر سود به دست آمده یا زیان متحمل شده یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد».
با توجه به اطلاق بند ۱ مادۀ ۴۹ و همچنین مادۀ ۳۳ از همین قانون که شروع به فعالیت کارگزاری، کارگزاری / معامله گری و بازار گردانی به هر شکل و تحت  هر عنوان منوط به عضویت در کانون مربوط و رعایت مقررات این قانون و آیین نامه ها و دستوالعمل های اجرایی آن است و با توجه به اهداف این قانون که حمایت از سرمایه گذاران می باشد برای انجام معاملات در بازار فارکس نیاز به عضویت کارگزاران در کانون مربوط و اخذ مجوز می باشد.
کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی

دیدگاه

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۱۲-۰۶ ۱۹:۱۱

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

اتفاقا به نظرخیلیم خوبه و من گواهی های ثبتیشو بررسی کردم که همه گی تایید شده و اصل هستن ولی ما ایرانیا بهمون سودای بالا نمیاد

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۸-۱۴ ۰۱:۱۲

من اصلا توصیه نمیکنم وارد فارکس بشید خدا شاهده با هزار بدختی هزار بدختی ۵۰۰ دلار بدست آوردم و در یک روز به خاطر نوسانات طلا از دست دادم خدا نعلت کنه به کسی که به من پیشنهاد داد وارد این بازار بشم

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۵:۱۲

با سلام.ببینید بنده ده ساله جه در ایران چه خارج از ایران دارم با فارکس نون میخورم هم حلاله هم وابسته به مهارت.تو سالای اول ضرر داشتم ولی کم کم با کامل کردن زبان انگلیسیم و گرفتم مدرک اقتصاد در ضمن این سال ها ضرر کمتر و سود بیشتر شد.الان ایران هستم ولی پولی رو که در میارم حال نمیکنم وارد ایان کنم فقط به یک دلیل اونم واسه اینکه فارکس رو با ده تا قانون بستنش که جلوی خروج ارز رو بگیرن وگرنه هر کاری رو از راه درست انجام بدی به نتیجه میرسی.در ضمن دوستان فتا اگر بدونید فتا به معنای جوانمرد هستش از دیوار کسی که بالا نمیریم تو این مملکت من جوون که توی بهترین دانشگاه ایران در زمینه کامیوتر دکترا دارم بخدا بیکارم چیکار کنم؟برم دزدی؟ما که مثل شما شانس نداریم استخدام شیم

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۱۱-۱۴ ۰۴:۲۰

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

لطفا کمی در مورد فارکس مطالعه داشته باشید همچنین بورس ایران

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۳-۰۷ ۰۰:۲۶

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

برادر عزیز . شما ۵۰۰ دلار داشتی حجم بالا وارد معامله شدی تو ی نوسان همه پولت رفته . چرا نمیگی برای چی حجم بالا وارد شدی ؟؟؟؟ وقتی با حجم بالا تر از حد توان حسابت وارد شدی به طمع سود بالا بوده و سود چشمت و کور کرده . بعد از دست دادن پولت و میندازی گردن بازار؟؟ شما بلد نبودی آموزش ندیدی میگی فارکش بده ؟ من نزدیک به ده ساله دارم ترید میکنم منم سال های اول ضرر دادم . همه تریدر ها ضرر دادن ربطی به یازار نداره . نادانی و سواد کم خودمون و گردن بازار نندازیم .

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۱۰-۰۹ ۱۲:۱۲

اصلا کسی فهمیدید فارکس یعنی چی؟ تا حالا فکر کردید این به اصطلاح بازار، چه چیزی به دست می آورد که به شما سود می دهد؟ عجیب نیست که هیچ مرکزی در دنیا ندارد؟ در همه جای دنیا از پول شما کالاهایی تولید و در قبال سود به دست آمده به سرمایه گذار سود پرداخت می کنند ولی این فارکس که جدیدا توسط یک عده دزد جهانی مطرح شده چیست؟ از هرکی می پرسی خودش هم نمی داند فارکس چیست!!!! فقط می گوید فارکس فلان است و بهمان است ولی با خود فکر نمیکند که چگونه فقط با گرفتن پول مردم قادر به پرداخت سود است؟؟؟؟؟؟؟ گول این فارکس و این چرت و پرت ها رو نخورید!!!

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۳-۰۷ ۰۰:۳۱

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

موکل شما قرار نبوده ۲۰۰ میلیون بریزه سودش و بدن . ضرر کرده انتظار دارید بروکر پولش و بده . بعدشم صدها بروکر جعلی هستند هر کسی باید تحقیق کنه با بروکر های معتبر کار کنه . شما رفرنس فارکس میخواید؟؟؟ شما رفرنس شتاب و به ما بگو؟؟؟؟ مگه جز یک سیستم یک پارچه بین بانک های ایرانه؟؟؟ فارکس بازاری پیوسته از تمام بورس های دنیاس که کارگزاری هایی میان این بازار ها رو در اختیار شما میذارن . وکالت شما ربطی به اصالت فارکس نداره .

توسط مهمان در ۱۳۹۳-۱۰-۲۵ ۲۱:۲۸

معاملات صوری در فارکس اشکال شرعی دارد

روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۳۳۱ تاریخ چاپ: ۱۳۹۰/۰۱/۲۲ بازدید: ۱۹۵ بار کد خبر: DEN-648001 سنا -

آنچه امروزه به عنوان بازار فارکس در اینترنت مطرح است، شکل ساده خود را از دست داده و به جای خرید و فروش واقعی ارز به معاملات صوری و مجازی می‌پردازد که از نظر شرعی دارای اشکالاتی است و موجب حرمت و عدم جواز این نوع معاملات می‌شود. سنا - آنچه امروزه به عنوان بازار فارکس در اینترنت مطرح است، شکل ساده خود را از دست داده و به جای خرید و فروش واقعی ارز به معاملات صوری و مجازی می‌پردازد که از نظر شرعی دارای اشکالاتی است و موجب حرمت و عدم جواز این نوع معاملات می‌شود.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص مسائل فقهی معاملات فارکس گفت: شکل ساده معاملات فارکس از نظر شرعی اشکالی ندارد، زیرا تمام شرایط معامله را دارد و شرطی که مخالف شرع باشد، قید نشده است. سیدعباس موسویان ادامه داد: اگر این نوع معامله از طریق اینترنت نیز انجام گیرد و تمام شرایط معامله در آن رعایت شود، به طور شرعی جایز است. وی توضیح داد: شکل ساده بازار فارکس، بازاری است که در آن ارزهای مختلف مانند دلار، یورو، پوند، ین و.... در مقابل هم معامله می‌شوند.

موسویان تصریح کرد: به این بیان، کسی که سرمایه‌ای دارد و وقتی احساس می‌کند ارزش یک ارز در حال افزایش است، آن ارز را خریداری می‌کند و هنگامی که ارزش آن افزایش یافت یا احتمال کاهش قیمت آن ارز را می‌دهد به فروش آن می‌پردازد و از مابه‌التفاوت قیمت خرید و فروش سود می‌برد و در مواردی که پیش‌بینی وی خطا رود، ضرر می‌کند.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه چنین معامله‌ای از سابق بین مردم مرسوم بوده، افزود: افراد صاحب سرمایه یا خود به چنین معامله‌ای اقدام می‌کردند یا صرافی را به عنوان وکیل یا عامل خود قرار می‌دادند و از او می‌خواستند در مقابل حق‌العمل معین (اجرت) چنین معامله‌ای را برای آنان انجام دهد و سود و زیان از آن صاحب سرمایه باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، شکل ساده معاملات فارکس از نظر شرعی اشکالی ندارد؛ زیرا تمام شرایط معامله را داشته و در ضمن آن هم، شرطی که مخالف شرع باشد، قید نشده است. موسویان تاکید کرد: اگر این نوع معامله از طریق اینترنت نیز انجام شود و تمام شرایط معامله درآن رعایت شود، به طور شرعی جایز است.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: آنچه امروزه به عنوان بازار فارکس در اینترنت مطرح است، شکل ساده خود را از دست داده و فعالان این بازار، به جای خرید و فروش واقعی ارز به معاملات صوری و مجازی می‌پردازند که از نظر شرعی دارای اشکالاتی است و موجب حرمت و نداشتن جواز این نوع معاملات می‌شود.

انواع مختلف فعالیت در فارکس موسویان با اشاره به اینکه معاملات رایج فارکس امروزه به صورت‌های مختلف انجام می‌گیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌ها آن است که برخی از کسانی که خود را در محیط اینترنت به عنوان کارگزار بازار فارکس معرفی می‌کنند و پایگاه یا وبلاگی به این نام برای خود ایجاد کرده‌اند، دارای هویت مشخص واقعی نیستند و هدف آنها از این کار کلاهبرداری است.

وی تصریح کرد: این گروه با تبلیغات گسترده و با فریب مردم، سرمایه آنان را جمع کرده و ممکن است برای مدتی نیز سود بپردازند، اما بعد از مدتی اسم و رسم خودشان را از محیط اینترنت بر‌می‌دارند، به‌طوری که مال باخته، هیچ راهی برای استیفای حق خود ندارد و همه سرمایه خود را از دست می‌دهد. وی به گروه دوم اشاره کرد و افزود: کسانی هستند که خود را در محیط اینترنت به عنوان کارگزار فارکس معرفی می‌کنند و دارای هویت مشخصی هم هستند و در پایگاه اینترنتی، معاملات سفارش شده توسط صاحب سرمایه را روز به روز در صفحه مخصوص او نمایش می‌دهند و او نیز به این گمان که گزارش واقعی است به آنان اطمینان می‌کند. موسویان ادامه داد: اما در حقیقت این صفحه اینترنتی یک نمایش صوری بیش نبوده و واقعیت ندارد و آنان اموال سرمایه‌گذار را در جای دیگری مثل قاچاق و... سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: این قسم از معاملات فارکس نیز به طور قطع شرعی نیست، زیرا سود حاصله هیچ مبنای معامله واقعی ندارد و تنها برخواسته از بازی با اعداد و صفحه مجازی در اینترنت است. دبیر کمیته فقهی خاطرنشان کرد: گروه سوم کسانی هستند که خود را در محیط اینترنت به عنوان کارگزار بازار فارکس معرفی می‌کنند و چه بسا دارای هویت مشخصی هم باشند و در بازار ارز نیز فعالیت ‌می‌کنند، اما نوع معاملاتشان شرعی نیست. این گروه به جای خرید و فروش واقعی ارز اقدام به معاملات صوری آتی ارز می‌کنند.

موسویان تاکید کرد: گاهی اصلا معامله‌ آتی نیز در کار نیست، بلکه قرارداد روی تفاضل قیمت‌هاست؛ به این بیان که دو طرف قرارداد، یک میلیون واحد تفاضل قیمت دلار با یورو می‌بندند؛ به این معنا که اگر تفاضل قیمت‌ها بیشتر شد این طرف به اندازه یک میلیون برابر تغییرات قیمت به دیگری بپردازد و اگر تفاضل قیمت‌ها کمتر شد آن طرف به اندازه یک میلیون برابر تغییرات قیمت به دیگری بپردازد. وی افزود: روشن است که چنین معاملاتی مبنای شرعی ندارد و درآمد حاصل از آنها نیز نوعی شرط‌بندی و اکل مال به باطل است.

وی گفت: گروه چهارم کسانی هستند که خود را در محیط اینترنت به عنوان کارگزار فارکس معرفی می‌کنند و چه بسا دارای هویت مشخصی هم باشند و به طور حقیقی هم معامله ارز انجام دهند، اما در ضمن قرارداد خود با صاحبان سرمایه شروطی مطرح می‌کنند که آن شروط خلاف شرع است، برای مثال شرط می‌کنند زمان‌هایی که معامله‌ای در کار نیست سرمایه را به صورت ربوی به بانک یا موسسه‌ای قرض داده و بهره دریافت کنند. دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: در همه صورت، معاملات فارکس به گونه‌ای طراحی شده که سود بردن یک ‌طرف همیشه با ضرر طرف دیگر رقم می‌خورد، یعنی یا قیمت ارز مورد معامله بالا می‌رود یا پایین می‌آید و در هر حالت یا این طرف سود می‌برد و آن طرف ضرر یا بالعکس. موسویان تصریح کرد: در این شرایط، تنها کسی که در هر صورت سود می‌برد، کارگزار فارکس است که درصد خود را از هر قراردادی می‌گیرد.

وی ابراز داشت: در همه موارد معاملات فارکس، بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌های ملی از کشور خارج شده و درصد کمی از آن به عنوان سود به کشور برمی‌گردد و از این جهت نیز خلاف قوانین کشور بوده و آسیب جدی به اقتصاد ملی می‌زند.

موسویان در پایان تاکید کرد: برخی با مطرح کردن شکل ساده معاملات فارکس درصدد گرفتن مجوز فقهی هستند در حالی که امروزه این نوع از معاملات فارکس بسیار کم است و شکل رایج آن که در سطح وسیعی در اینترنت وجود دارد، شکل باطل فارکس محسوب می‌شود.

Read more:‎ http:‎//www.donya-e-eqtesad.com/news/648001/#ixzz3OujZuZZj

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۱۱-۱۶ ۲۰:۵۵

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

دوست خوب من در صورت داشتن اطلاعات از مدیریت سرمایه این اتفاق برای شما نمیافتاد

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۱۲-۰۷ ۰۶:۲۴

متاسفم همین

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۹-۰۳ ۱۴:۰۴

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

فدات شم جناب وکیل شما اطلاعات ناقص دارید اول برو مطالعه کن بعد نظر دهید لطفا...کاری به قانونی و غیر قانونی بودن در ایران نداریم...فارکس یک بازار بسیار بزرگ پول و سرمایه است که با حمایت دولت هایی مانند ژاپن پشتیبانی میشه و بانک های بسیار بزرگی در آن دخیل هستند.فاقد منشا معتبر؟؟؟؟؟؟؟شما ژاپن رو غیر معتبر می دونید لابد.....

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۱:۱۷

هرچند که می دانم این نظر را شما نمایش نخواهید داد ولی حتی برای همان یک نفر سانسور کننده نظر هم امیدوارم مفید واقع شود. از پلیس ایران متعجبم که نمی داند که سازمان بورس مرجع قانون گذاری نیست. این اطلاعیه سازمان بورس مانند این است که شرکت ایران خودرو اعلام نماید که هرکس هیوندایی بخرد احمق است و خرید خودرو هیوندایی جرم محسوب شود. امیدوارم خداوند همه ما را به راه راست هدایت بفرماید.

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۴-۲۰ ۱۱:۰۰

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

شما بلد نیستی تحلیل تکنیکال و فاتدامنتال کنی چرا وارد این بازار میشی؟ اشتباه خودتون بود، الکی مردمو لعنت نکنید این کار تخصص میخواد...

توسط مهمان در ۱۳۹۳-۱۰-۲۶ ۱۴:۵۹

آیا این دوبند که به عنوان دلایل ممنوعیت یاد شده اند واقعاً دلیل هستند یا متن دوقانون وضع شده؟! هر انسان عاقلی میداند قانون، نتیجه ی دلیل است نه خود دلیل! حال دلیل این قوانین چیست؟ از دوحالت خارج نیست: یا یک دلیل بی منطق یا یک تحمیل! چرا دلیل بی منطق؟ چون فارکس هم اکنون بزرگترین بازار مالی دنیاست! و چرا یک تحمیل؟ چون ... خود نیک میدانید!

توسط تهران بزرگ - م… در ۱۳۹۲-۰۷-۱۶ ۱۴:۵۷

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

کاربر گرامی! اگر متن را دقیق خوانده بودید استنادات قانونی را می‌دیدید. 
با توجه به اطلاق بند ۱ مادۀ ۴۹ و همچنین مادۀ ۳۳ از همین قانون (مندرج در متن این مطلب)که شروع به فعالیت کارگزاری، کارگزاری / معامله گری و بازار گردانی به هر شکل و تحت  هر عنوان منوط به عضویت در کانون مربوط و رعایت مقررات این قانون و آیین نامه ها و دستوالعمل های اجرایی آن است و با توجه به اهداف این قانون که حمایت از سرمایه گذاران می باشد برای انجام معاملات در بازار فارکس نیاز به عضویت کارگزاران در کانون مربوط و اخذ مجوز می باشد
.

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۴-۲۰ ۱۱:۰۴

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

بله بروکر نامعتبر زیاده ولی بروکر های معتبر هم کم نیستن. درضمن این حرفتون توهین میشه چون اولا این پول باد آورده نیست، دوما تخصص و تجربه میخواد.

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۱-۱۳ ۱۲:۴۱

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

خودتون دارید میگید سرمایه گزاری
سود و ضرر
اینکه اصل پولشو از دست داده ک هیچ ضررم کرده دلیلش همون اعتباریه ک خیلی از ماها دنبالشیم در داخل بهمون بدن و نمیدن
حالا یکی بدهی بالا آورده بروکر چ گناهی داره
اونجا ک داره صد برابر سرمایه واقعیش سرمایه گزاری میکنه و به همون نسبت سود میبره ک خوبه
این یعنی ن شما اطلاعات درستی دارید ن موکلتون

توسط مهمان در ۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۲۰:۳۷

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

خیر, باید یه بروکر باشه.

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۲:۲۶

خب وقتی که فارکس رو غیر قانونی کردن و به کسی هم مجوز نمیدن طبق این قانون چطور بیان مجوز بگیرن؟

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۸-۱۷ ۰۶:۰۴

فارکس مانند دویدن و گرفتن یک مرغ میماند شرکتهای زیادی بروکر فورکس هستند باید راجع آنها تحقیق کنید البته در خارج کشور ولی هیچکدام با ایران کار انجام نمی دهند در هر صورت اگر شرکت معتبر باشد اولا باید اطلاعت کافی برای معامله داشته باشید تازه اگر همه اطلاعات را هم داشته باشید باید تجربه برای خرید بدست بیاورید وبعد چندین سال تجربه که مستلزم باخت زیاد میباشد میتوانید کسب در آمد کنید آن هم نه با سرمایه کم

توسط تهران بزرگ - م… در ۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۰۶:۴۶

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

پلیس فتا دکترا استخدام می کنه ۱۳۹۶ برید فرمشو تکمیل کنید

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۰:۵۶

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

بند۱ ماده ۴۹ چه قانونی؟ قانون بازار اوراق بهادار اولا" فارکس که بازار اوراق بهادار نیست که این قانون شامل آن بشود. ثانیا" سازمان بورس که نمیتواند قانون سازمانی خود را به بازار دیگری آن هم یک بازار بین المللی تحمیل کرده و آن را اجرا کند. در بهترین حالت باید شکایتی از سازمان بورس به مرجع قضا انجام میشد. نه اینکه قانون گذار و قاضی و . . . همه یک نفر باشند. نکته ای هم راجع به اصل رقابت در بازار آزاد است. فلسفه به وجودن آمدن بورس رسیدن به بازار آزاد و عدالت اجتماعی-اقتصادی است که خود سازمان بورس اصل رقابت آزاد برای سرمایه گذاری را در این مورد رعایت نکرده است. با تشکر از نمایش نظر

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۸-۰۲ ۱۴:۱۰

سلام. شرکت ها، موسسات و بانکهای بسیاری هستند که امکان معملات فارکس را در بسیاری از نقاط دنیا به شما می دهند. اما بهتر است که از طریق بانک های معتبر برای این کار اقدام کرد. اینکه این نوع معاملات در ایران ممنوع اعلام شده و یا اگر فردی همه نقدینگی خود را در معاملات فارکس از دست داده، ربطی به بی اعتبار بودن معاملات فارکس ندارد.

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۰۷:۵۳

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

لطفا وقتی اطلاعات ندارید اظهار نظر نکنید. فارکس کاملا فاقد منشاء معتبر در کل دنیا است اگر شما مخالف هستید لطفا رفرنس ارائه کنید. من وکیل دادگستری هستم موکلم ۲۰۰ میلیون تومن سرمایه گذاری کرده و نه تنها سود دریافت نکرده بلکه اصل پولش رو هم از دست داده و در حال حاضر کارگزار دستگیر شده و بازداشت هست. هر موقع یاد بگیریم که به جای اینکه دنبال پول باد آورده باشیم زحمت بکشیم و به دانشمون بیافزاییم و یک تخصص پیدا کنیم و از اون طریق پول بدست بیاریم کشورمون آباد میشه.

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۵-۱۰ ۰۶:۲۷

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

میگم الان برام سوال پیش اومده یعنی هرکی شانس بیاره استخدام میشه؟ نگو برادر من ... لاقل کسی مثه شما که ده ساله فارکس کار میکنه و مدرک اقتصاد داره استفاده خوب میدونه که هیچی تو این دنیا اتفاقی و شانسی نیست ... اونم فارکس !!!

توسط تهران بزرگ - م… در ۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۳۴

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

خوب این رو از بورس بپرسید؟

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۵-۱۰ ۰۶:۳۰

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

البته من به این اطلاعیه کاری ندارم ولی درمورد حق که همچین میگن حق منه دارایی منه ...نه خیر ... کی گفته شما حق داری پولتو که سرمایه مملکت حساب میشه آتیش بزنی؟ اگه جرات داری برو جلوی قاضی آتیش بزن ببین میگه پول خودته هرکارمیخوای بکن یا میفرستت زندون !!!

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۱۰-۲۹ ۱۷:۰۱

من سوادش رو نداشتم اما شما اگر دارید باید بگم.فارکس هم دفتر فیزیکی دارد هم جایش معلوم است هم ثبت شده.توصیه میکنم از طریق golden green forex وارد شوید.iso دارد.d&b دارد greenbar و همچنین شماره ثبت.

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۳-۰۱ ۲۱:۰۷

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

خوب حتما کارش درست نبوده این کار دانش زیادی لازم داره، دوست خودم ۱۵ میلیون گزاشته و تا الان که ۵۰ میلیون روش سود کرده توی یه زمان نسبتا کوتاه بعدشم مگه همین تلاش نیست؟ این خودش خیلی هوش نیاز داره تا خوب استفاده بشه. درضمن سایت واسه اینکار زیاده که خیلی هاشون هم شرکتای معتبری هستن بلاخره کلاهبردار هم بینشون هست

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۴-۱۶ ۲۳:۰۱

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

خوب روبات هوشمند بساز بزار روبات برات معامله کنه

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۸-۰۸ ۱۱:۱۰

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

نمیدونستیم فارکس تخصص نمیخواد!!!

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۰۹:۱۳

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام دوستی داشتم كه وقتی ازش در مورد بورس، سهام و فلان نماد سئوال می كردی سریع لپ تاپ خودشو روشن می كرد و دائم از واژه های تحلیل تكنیكال و فاندامنتال استفاده می كرد.چون دوره های زیادی رو آموزش دیده بود آدم فكر می كرد در زمینه بورس دانشمند شده. با این تفاسیر ازش مشورت گرفتیم كه به جز چند مورد محدود تمامی نظرات و محاسبات ایشون اشتباه از آب دراومد.بهتر نیست وقتی آدم چیزی رو بلد نیست بهتره بگه اطلاع ندارم.

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۰۷-۱۰ ۲۰:۲۶

اگه برای دولت سود داشت حتماً قانونی میشد!!!!!!

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۰:۳۳

یعنی اشخاص حق ندارن در مورد دارایی خودشون تصمیم بگیرن؟ اصلا بنده میخوام پولم رو آتیش بزنم! منع قانونیش کجاست؟

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۷:۵۲

از اونجایی که چند سال سابقه و تجربه تو تجارت الکترونیکی دارم، کلی طرح و ایده برای جذب ارز تو ایران دارم ولی کو ادمش؟ کو استقبال؟ کو امکاناتش؟ فقط میگن خروج ارز غیر قانونیه! خب شما بیا ۴ تا کار مفید انجام بده که عین خارجیا میلیاردی جذب ارز کنی!

توسط مهمان در ۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۴:۳۶

سلام من میخوام وارد بورس ایران بشم و خودم خرید و فروش كنم نه كارگزار ،میشه آیا؟

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۱۰:۳۸

بنده متوجه نشدم، این قانون اشخاص رو هم منع میکنه؟ پایه و اساس این قانون اطلاعیه سازمان بورس هست!؟ سازمان بورس چرا در مورد ضررهای هنگفتی که همین اواخر بعد از ماهها بلوکه شدن نمادهای بانکی به مردم تحمیل شد اطلاعیه نمیده!؟ چرا در خصوص تعدیل های کیلویی که آخرش پول های مردم رو تو خودش بلعید اطلاعیه نمیده!؟

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۱۱-۰۹ ۲۲:۳۷

سلام متاسفانه ما با رفتارهای غلط اجتماعی باعث بوجود آمدن این قوانین و عدم دسترسی ها میشیم.. مثلا در شبکه های اجتماعی فقط فحاشی بلدیم...فارکس هم بدلیل همین رفتار غلط خودمون بستن..طمع و حریص بودن خودمون باعث ضرر و زیان میشه وبعد میندازیم گردن فارکس.دولت هم چون توجیح نمیشیم جلوش رو میگیره.

توسط مهمان در ۱۳۹۷-۰۴-۱۳ ۱۶:۳۰

اقایون یه سوال ایا واقعا کارگزاری وجود داره و هویتی مشخص دارن؟؟؟؟

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۲:۲۵

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

اون شخص نیت اش خیر بوده شما راه واشتباه رفتی

توسط مهمان در ۱۳۹۳-۰۵-۱۸ ۱۵:۴۲

به عنوان دانشجوی رشته تجارت الکترونیک و به عنوان کسی که در مورد این بازار عظیم جهانی تجربه ای و تحقیقاتی داشته ام، تحلیل ها و نظراتی در مورد این بازار داشته و دارم و متأسفانه همیشه درهای ترقی و پیشرفت به علت عدم شناخت و علم کافی به روی خود ودیگران بسته می شود، چرا همیشه نیمه خالی لیوان دیده میشود جای سوال است؟! همیشه گفته میشود که دلار و ارز از مملکت خارج میشود، خب پس چرا روشی پیدا نمی شود که جذب ارز نمود؟ به طور خلاصه به عرض برسانم همانطور که گفته شد فارکس موجب خروج ارز از کشور میشود اگر کمی دقت و شناخت و نظارت بر این موضوع میشد شاید تا الان برعکس این موضوع اثبات میشد که بر اساس دلایل و علم بر این موضوع بهترین ایده ها و پیشنهادات می توان عرضه کرد اما حیف که گاهی اوقات به جای تفکر در رژفای موضوع به سطحی نگری اکتفا می شود.

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۰۷-۱۹ ۰۸:۱۵

پس چرا بانکهای خصوصی از فارکس کسب درامد میکنند؟

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۱۰-۳۰ ۱۵:۱۲

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام
خیلی جالبه که در سایت پلیش فتا هم شما تبلیغ Golden Green Forex را می کنید که یک شرکت تقلبی و نوع هایپ می باشد. وبسایت آنها فیلتر شده ولی با وبسایت دیگرشان ggfonline.com مشغول به فعالیت هستند. دوست عزیز تمامی مدارک این شرکت ساختگی است و تا چند ماه آینده که به مبلغ هدفشان برسند سرورهایشان را خاموش خواهند کرد. بعد با یک نام دیگر در یک جای دیگر روی نفرات ساده دیگری مثل شما برنامه ریزی می کنند.
موفق باشید

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۱۰-۱۵ ۲۳:۴۹

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

مثل اینکه نظرتونو نشون دادن کامنت های این پست باعث شد یه تحقیق حسابی راجب این تجارت بکنم. به زودی در اختیار پلیس فتا قرار میگیره تا در صورت نیاز دسترسی عمومی بشه!

توسط مهمان در ۱۳۹۶-۰۵-۱۴ ۱۷:۳۹

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

زبان انگلیسیتون خوب نبوده اونوقت مدرک دکترای کامپیوتر و اقتصاد دارید. چقدر جالب

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۰۷-۱۵ ۱۶:۴۵

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

کی میشینه اینارو میخونه!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۲-۲۷ ۱۰:۴۲

همه این حرفا حرف الکیه. فارکس توی همه کشورها فعالیت قانوی داره و روی حساب کتابه. در واقع همون بورس سنتیه منتهی به شیوه مدرن، مجازی و به صورت الکترونیک و اینترنتی. حالا قرار نیست اگر کسی از کارد میوه خوری برای کشتن استفاده کنه که نباید استفاده از کارد رو ممنوع و حرام کرد !!! البته برای ورود به هرکاری باید دانشش رو داشته باشی. من به عنوان کسی که مدتی در فارکس فعالیت داشتم باید بگم که تقریبا تمام خصوصیات باطنی خودتون رو می تونید توی این فارکس بسنجید !!! اتفاقا اگر دانشش رو داشته باشید هزاران برابر بهتر از بازار بورس ایرانه که آدم اصلا نمیشه اسمشو بورس بذاره. فارکس به تمام بازارهای بورس جهان متصله

توسط مهمان در ۱۳۹۵-۰۷-۲۶ ۰۴:۲۴

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

برادر عزیزم دلیل اینکه ارز خارج میشه رو شما خودتون بیان کردید، دلیل اصلی اینه که این رشته به صورت آکادمیک در ایران درس داده نمیشه. اگر چنین بود نابغه های زیادی در ایران هستند که میتوانند از طریق فارکس ارز وارد کشور کنند. من نابغه نیستم اما بیش از ۱۰ سال در این بازار کار میکنم، به دلیل فقدان اطلاعات و معلومات (طبق حرف شما) بنده تازه این سالها تونستم با مطالعات فراوان و شب و روز نخوابیدن در روند نتیجه گیری تاثیر بگذارم و سود معقولی به صورت هفتگی یا ماهانه از این بازار بگیرم. قسمت عظیمی از دلایل ضرر هموطنان در این بازار حول حرف شما میچرخه و همون بسته شدن در های ارتباطی و کمبود اطلاعات و نبود آموزشگاه های معتبر هستش.

توسط مهمان در ۱۳۹۴-۱۱-۳۰ ۱۳:۴۲

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

دوست عزیز من جدای اینکه فارکس چی هست این شرکت کاملا با اصل فارکس مغایرت داره فارکس یک بازار و سرمایه گزار باید فعالیت داشته باشه و سود رو از معملاتی که انجام میده درمیاره و امکان ضرر هم هست در حالی ک این شرکت فقط سود ثابتی رو برداخت میکنه بدون اینکه فعالیتی انجام بدیدن و درامد دیگش از از جزب زیر مجموعه است که در اصل میشه یک شرکت هرمی و کاملا با فارکس در تضاد این شرکت حتی اگه اعتبار قانونی تاید شده باشه ارتباطی به بازار فارکس نداره فقط از نام فارکس استفاده میکنه تنها ارتباط با فارکس از طریق کارگذاری های فارکس هست که از شرکت های بازرسی بازار فارکس رگلاتور دریافت میکنن یعنی همون تاییدیه که این شرکت همچین رگلاتوری نداره