رفتن به محتوای اصلی
ثبت گزارش
ثبت گزارش

پیام رسان ها تا چه حد امن هستند؟

1394-10-15 13:19
تنظیم اندازه قلم

پ

کد خبر: 51201

پیام رسان ها تا چه حد امن هستند؟

نمره امنیتی که بنیاد مرکزی الکترونیک به اپلیکیشن های چت داده است در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

همه ی ما در دوره ای از زمان به سر می بریم که نیازمند  مکاتبه با افرادی در سر تا سر دنیا هستیم؛ به دلیل اینکه یا اقوام یا دوستانی در فواصلی دور از خود داریم یا برای کارهای تجاری و بازرگانی می بایست با  افرادی در کشورهای دیگر مراوده و گفتگو و مکاتبه داشته باشیم؛ برای این کار نیازمند استفاده از نرم افزار های چت و پیام رسان هستیم که گاهی صوتی، گاهی در قالب صرفاً text و حتی گاهی به صورت تصویری از آن ها استفاده می کنیم؛ بدون اینکه درصد امنیت اطلاعات را که در غالب این پیام رسان ها انتقال می یابند را بدانیم.

بنیاد مرکزی الکترونیک (EFF) به بررسی امنیت هریک از نرم افزارهای پیام رسان پرداخته به این صورت که نمره ی کامل را 7 در نظر گرفته و به این پیام رسان ها با بررسی نقاط مهم نمره ی 1 تا 7 داده است.

معیارهای اندازه گیری برای این نمره ها موارد زیر است:
1. آیا دیتاها در هنگام انتقالات رمزگذای می شود.
2. آیا دیتاها به گونه ای رمزگذاری می شوند که حتی خود فراهم کننده سرویس نیز نتواند آن ها را بخواند؟
3. آیا شما می توانید هویت شخص حقیقی را تشخیص دهید؟
4. آیا فراهم کنندگان سرویس، فوروارد محرمانه را رعایت می کنند به طوری که در هنگام ربوده شدن دستگاه ، شخص سارق نتواند پیام های قبلی را رمز گشایی کند و به دست آورد.
5. آیا کدهای سرویس open source است و برای عموم قابل دسترسی و رؤیت است؟
6. آیا روش اجرای فرآیندهای رمزنگاری و توابع آن مستند است؟
7. آیا یک سیستم بررسی امنیت مستقل در 12 ماه گذشته وجود داشته است؟

نتایج این آزمایش ها به صورت زیر توسط EFF انتشار یافت:

نمره صفر: بدون امنیت
تنها دو پیام رسان موبایل به نام های QQ و Mxit نمره صفر دریافت کردند.
این دو پیام رسان به طور کلی دیتاها  را رمز گذاری نمی کردند و اطلاعات به طور کامل توسط هکرها قابل دسترسی است.

نمره یک: امنیت بسیار پایین
چهار سرویس پیام رسان نمره 1 را کسب کرده اند که متأسفانه نرم افزار ها و سرویس های مشهور و پر استفاده ای در بین کاربران هستند.

1 . یاهو مسنجر(yahoo messengar): این سرویس تنها پیام های افراد را در انتقالات رمزگذاری می کند به گونه ای که خود شرکت می تواند پیام های افراد را بخواند یا آن را به مراجع قانونی برای بررسی و خواندن ارسال کند؛ به طوری که تا کنون چندین بار این کار توسط دولت آمریکا صورت گرفته است.
همچنین شما نمی توانید هویت واقعی افرادی که با آن ها از طریق یاهو مسنجر در حال چت و گفتگو هستید را تشخیص دهید، بنابراین باید بدانید که این پیام رسان محبوب و مشهور توانسته تنها 1 نمره امنیتی کسب کند.

2 . اسکایپ: اسکایپ مایکروسافت نیز با تمام شهرت و محبوبیت در بین کاربران توانسته تنها یک نمره امنیتی کسب کند بدین معنی که نتوانسته اطلاعات کاربران خود را حفظ کند و یک پیام رسان با امنیت بسیار پایین محسوب می شود. تا کنون اسکایپ توسط سازمان های مختلف امنیت الکترونیکی مورد انتقاد شدید قرار گرفته و به شدت استفاده از آن نفی شده است، اما شرکت مایکروسافت این ادعا را قبول ندارد چرا که از طریق ارسال گفتگو های اسکایپ به نهاد های دولتی آمریکا بهره برداری لازم مالی را انجام می دهد.
 
3 . بلک بری(Blackberry): سرویس پیام رسان بلک بری نیز نمره ی امنیتی بسیار ضعیفی چون یاهو مسنجر و اسکایپ کسب کرد و تنها توانست نمره 1 را کسب کند. این سرویس نیز از طریق سیستم research in motion)  RIM) پیام ها را در حال اتصال رمزگذاری می کند، اما این پیام ها برای خود شرکت قابل خواندن و قابل رؤیت است و شرکت در مواقع لزوم پیام ها را خوانده و از آن استفاده می کند.
 
 4 . aim یا بهتر توضیح دهیم(َAmerica onlins in start messenger): این سرویس نیز همانند سه سرویس دیگر که گفته شد، ضریب امنیتی یک را کسب کرده و به شدت خصوصاً توسط کودکان مور استفاده قرار می گیرد و این پیام رسان نیز داده ها را تنها در هنگام انتقال رمز گذاری می کند و موارد امنیتی دیگر به هیچ نحو رعایت نمی شود.
 
نمره دو: امنیت بسیار پایین اما کمی بهتر

نرم افزار اشتراک گذاری فیلم و عکس بی دوام و مشهور snap chat در این امتحان نمره ی 2 را به خود اختصاص داده است. همانطور که می دانید عکس و فیلم های خصوصی یکی از مواردی است که برای تمامی کاربران در سراسر دنیا اهمیت دارد و حفظ محرمانگی آن بسیار مهم و ضروری است، اما متأسفانه این نرم افزار توانسته تنها 2 نمره حفظ امنیت را کسب کند و مورد انتقاد شرکت های امنیتی قرار گرفته است.

Facebook:‎ قسمت چت فیس بوک نیز که قسمت موبایل فیس بوک است و سرویس پیام رسان آن می باشد نیز نمره 2 را دریافت کرده است این سرویس نیز امنیت مطلوبی برای کاربران و اطلاعات آن ها فراهم نکرده است.

Viber:‎ وایبر که طی دو سال اخیر یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی و پیام رسان موبایلی بوده است، در این امتحان نمره 2 دریافت کرده است که نشان می دهد ضریب امنیتی بسیار پایینی دارد.

Whats app:‎ بدون شک واتس آپ یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین سرویس های موبایلی پیام رسان است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و در این امتحان توانسته نمره 2 را کسب کرده و ضریب امنیتی بسیار پایینی دارد.

لازم به ذکر است بین تمامی برنامه های پیام رسان پرطرفدار و مشهور پیام رسان اپل (i message) نمره 4 و تلگرام هم توانسته نمره 4 را دریافت کند که البته این دو نیز حفره های امنیتی زیادی را در خود جای داده اند که مورد بحث می باشد و  لازم به ذکر است همه ی این برنامه ها در ارتباطات خود از رمز گذاری استفاده می کنند اما هنوز هیچکدام نمی توانند هویت مخاطب را تأیید کنند و همچنین تمامی شرکت های تولید کننده این پیام رسان ها می توانند پیام ها را خوانده و تمامی این ها توسط EFF گزارش داده شده تا مردم بتوانند خودشان بهتر تصمیم بگیرند و بدانند که هیچ یک از این ها امن نیستند. 

تنها 9 نرم افزار موبایل و اینترنت پیام رسان توسط EFF امن گزارش شد که هیچ یک از این پیام رسان ها مشهور و معروف نیستند. این شرکت ها شامل:silent text، crypto chat، chat secure  و .... هستند که همان طور که مشاهده می کنید هیچ کدام معروف نیستند و کاربران زیادی را جذب خود ندارند.
بنابراین سعی کنید از پیام رسان هایی استفاده کنید که بیشترین ضریب امنیت را در کنار کمترین محبوبیت دارند.

 

کلمات کلیدی :

دیدگاه

توسط ناشناس در 1395-05-03 09:54

باسلام
هنگامی که وارد محیط مجازی میشویم چه با استفاده از گوشی های خود و چه با رایانه در معرض خطر هستیم حتی باداشتن پسورد های بسیار سخت و یا آنتی ویروس های مشهوری که همگی ادعا دارند بهترینند،شاید مشکل از آنتی ویروس ها نباشد اما سیستم عامل های موجود از باگ هایی برخورد دارند که میتوان به راحتی پسورد را حذف نمود روش هایی که خود سیستم عامل پیش روی شما میگذارد خلاصه ی مطلب اینکه سیستم عامل های رایج دارای سطح امنیت بسیار پایینی هستند
میتوان برای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات شخصی خود از راهکار هایی استفاده نمود که سطح امنیت اطلاعات خود را بالاببرید
در تلفن های همراه خود برنامه های نامعتبر نصب نکنید از پسورد برای فایل هایتان استفاده کنید در میموری های خود ،تصاویر وفیلم های شخصی نگذارید در صورت دسترسی به اینترنت هیچ وقت تصاویر هایی که پسوندشان عکس نیست را باز نکنید بعنوان مثال کانال هایی در تلگرام هستند که تصاویر مستهجن میگذارند و با باز شدن آن تصاویر بصورت مخفیانه به گوشیتان دسترسی پیدا میکنند حتی آنتی ویروس های قدرتمند هم قادر به شناسایی آنها نیستند
در حفظ حریم خود کوشا باشید تا دچار هیچگونه حادثه در این دنیای بزرگ(مجازی) نشوید.
از اینکه تا پایان همراهی کردید متشکرم

توسط ناشناس در 1394-11-30 16:28

خب شما که اینقدر قوی هستید توو بحث نرم افزار چرا ی برنامه ای نمیسازید که نمره 7 بگیره؟مگه ایران چی کم داره؟

توسط ناشناس در 1395-03-03 16:36

با عرض سلام و خسته نباشید دوستان عزیز من با یک مشکلی مواجه شدمخ خواهش میکنم جون هرکی دوس دارین کمک کنین اکانت تلگرام منو برداشتن کلی عکس های خصوصی و شماره های خصوصی در این ایدی من بود و یه گروه 3کا نفری داشتم که طرف خودشه مدیر اصلی گروه کرده و کانال 650 نفری من خودشو ادمین کرده است لطفا تورو خدا کمکم کنید تمام رمز و عکس هام و گروه هام رفته رمز عبور جمیلم رو طرف هک کرده توروخدا کمک کنین شماره من093090962--بیایید در تل کمک کنین اکانتمو دلت اکانت کرده تو تلگرام دوباره نصب کردم خواهش میکنم از تمام دوستان یکی کمک کنه

توسط ناشناس در 1395-03-13 11:31

سلام خسته نباشید تو تلگرام یه كانال تازگی درست شده كه به ائمه خدا قران پیامبر و رهبری تو هیین میكنن من رفتم تو پیوی مدیر كانال و باهاش حرف زدم اون عكس پرو فایل منو برداشته روش یه نوشته ای نوشته وتو فضای مجازی پخش كرده میخواستم بدونم كه برای من مشكلی ایجاد نمیشه ؟؟؟

توسط تهران بزرگ - م… در 1395-05-25 11:17

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام
هرگونه پیام و گزارش خود را در بخش ارتباطات مردمی مطرح نمائید.

توسط ناشناس در 1394-11-21 22:59

با سلام خدمت شما
میخولستم بدونم از چه طریقی احتمال در خطر گرفتن تلگرام ما وجود داره؟
آیا این نرم افزارها واقعا" کار میکنند یا فقط تله ی پوله برای چاپیدن نردم ؟
اگه درست هست چه راهی برای بی اثر کردن اونها داریم؟
متشکرم . لطفا" پاسخ هم بدین و فقط شنونده نباشید .

توسط ناشناس در 1396-02-02 23:40

لطفا یه گزارشی هم درباره امنیت برنامه های مشابه تلگرام مثل موبوگرام و بقیه شون تهیه کنین خیلی ممنون

توسط ناشناس در 1395-01-17 03:28

الان یكی كه من نمیشناسم تو اینستا عكسای منو گذاشته و كلی هم فالور داره با اسم و فامیل خودم.من باید چیكار كنم واقعا؟؟؟

توسط ناشناس در 1396-01-04 23:45

باسلام چگونه میتوانم بفهمم که عکسم در اینترنت وجود ندارد؟

توسط ناشناس در 1395-05-14 13:21

بسم الله الرحمن الرحیم سلام خدمت شما یه حسابی داخل تلگرام دیدم که به شدت توهین امیز به مقدسات است لطفا به این مورد رسیدگی کنید.با تشکر فراوان حساب تلگرام: *****@

توسط تهران بزرگ - م… در 1395-09-13 06:59

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام



در این بخش با کارشناسان پلیس فتا مشاوره نمائید.



http:‎//www.cyberpolice.ir/csirc

توسط ناشناس در 1395-10-17 01:31

لطفا سایت های مجاز را معرفی کنید

توسط ناشناس در 1395-02-25 16:56

سلام من در دابسمش یک اکانت دارم که متاسفانه الان پسورد و ایمیل رو بلد نیستم و میخواستم یک فیلمی رو ذخیره کنم که به طور اتفاقی رفت روی پروفایل الان خیلی نگرانم چیکار باید بکنم
!

توسط ناشناس در 1395-02-19 08:37

من دیلیت اکانت کردم آیا راهی وجود داره که چت های شخصی من فاش بشه ، برای این کار باید چه کار کنند تا بتونند چت هایی رو که قبلا" توسط اکانت من شده پیدا کنن

توسط ناشناس در 1395-03-12 11:26

سلام
یک نفر من رو در ایمو تهدید کرده . من ترسیدم پیام رو پاک کرده از ایمو خارج شدم . اما حالا میخوام اون پیام برگرده تا به خانواده ی اون فرد نشون بدم . حتما باید از طریق پلیس فتا اقدام کنم . یا امکان پرینت چت ار مخابرات وجود داره .

توسط تهران بزرگ - م… در 1395-01-29 12:40

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

در قسمت گزارشات مردمی یا سامانه مرکز فوریت های سایبری در همین سایت از همکاران ما کمک بگیرید و شکایت خودتون رو ثبت کنید.

توضیحات کامل تر را هم همانجا ارایه دهید.

توسط ناشناس در 1395-03-08 15:02

سلام آیا واتساپ هم مثل تلگرام هک میشود؟ آیا اون فردی که هک میکنهمیتونه به عکسای شخصی من در حافظه گوشی دسترسی داشته باشه؟
خواهش میکنم جواب بدین چون من به واتساپ واقعا احتیاج دارم

توسط ناشناس در 1395-03-12 12:52

سلام
من تلگرامم هک شده و هکر پیغام های مستهجن برای ممبرهای من میفرسته چکار کنم

توسط ناشناس در 1394-10-15 16:53

یک ادم معمولی چه چیز محرمانه دارد که سو استفاده کنند نه پول داریم نه زندگی فقط یک گوشی داریم آنهاکه پول و زندگی دارند شعور هم دارند

توسط ناشناس در 1395-03-02 09:33

سلام خدمت شما. یک نفر وارد تلگرام بنده شده. آیا میتوانم از او شکایت کنم و هویت او را پیدا کنم؟ یا ایا میتوانم او را از تلگرامم خارج کنم؟

توسط ناشناس در 1395-09-11 21:18

سلام میشه بهم کمک کنید چطور اکانتم زد هک کنم یاروی حالت دومرحله بزارم؟

توسط ناشناس در 1396-07-08 10:24

چرا اسم همه ی 9 نرم افزار را ننوشتید؟

توسط ناشناس در 1394-11-04 20:25

اقا توروخدا کمکم کنید.یکی عکسای من رو گذاشته تو اینستگرام م داره ابروی من رو میبره من پسرم و زیر عکسام کلی دری وری نوشته و داره تو اینستا پخش میکنه چطوری باید شکایت کنم لطفا کمک کنید

توسط ناشناس در 1394-11-28 23:22

سلام .من هم ب مشکل برخوردم.عکسای خصوصی دست کاربری افتاده ک برای تهدید اونو رو داخل گروه پخش میکنه من باید چکار کنم و ب کجا مراجعه کنم.

توسط ناشناس در 1394-11-28 23:26

خواهشا کمک کنید .عکسهای خصوصی من دست کاربری افتاد ک برای تهدید عکسا و داخل گروه پخش میکنه و آبروی منو داره میبره.ممنون میشم کمک کنید

توسط ناشناس در 1394-12-17 12:53

کمک

با سلام و خسته نباشید...من در قسمت ثبت گزارش دچار مشکل شده ام..لطفا کمک کنید...هنگام وارد کردن دکمه ارسال با جمله ی this page is blocked مواجه میشوم.....دلیلش چیست...چند روزه دارم تلاش میکنم گزارش دزدی از سایت بادپا که فروشگاه لوازم موبایل هست رو بدم...نماد الکترونیکی هم نداره...لطفا کمکم کنید چون جستجو کردم این سایت دزدی زیاد کرده و جنس رو تحویل نداده.

توسط ناشناس در 1394-10-16 10:47

ایا برای ما کاربران عادی هم این وسایل مورد سو استفاده قرار میگیرذ؟

توسط ناشناس در 1394-10-16 12:02

البته تا جایی که بنده مطالعه و تجربه کرده ام همه این نوع مقالات برای معرفی و امن خواند نرم افزارهای جدید و گمنام هستش همانطور که من خیلی وقت قبل تر از رواج تلگرام باهاش آشنا بودم و فقط یه سری مقالات در باب امنیت منحصر بفرد تلگرام باعث شهرتش شد!

آرزوی سلامتی و توفیق دارم برای همه سربازان ولایت
یاعلی

توسط ناشناس در 1395-04-29 17:01

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام دوست عزیز تا حالا دیده نشده کسی بتونه تلگرامو هک کنه این نرم افزارایی رو هم که تبلیغ میکنن هک تلگرام صد درصد تضمینی همش تقلبیه خیالت راحت

توسط تهران بزرگ - م… در 1395-03-27 08:48

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام، لطفا به قسمت سامانه مرکز فوریت های سایبری، در سایت ما رفته و در همین زمینه  از همکاران ما مشاوره بگیرید.

توسط ناشناس در 1395-05-22 11:54

چرا پلیس فتا کانال تلگرامی نداره؟وجود یک کانال تلگرامی و آموزش و آگاهسازی مردم از طریق تلگرام که یک پیام رسان محبوب در بین عمومه میتونه اثرات خوبی داشته باشه

توسط admin در 1395-03-09 13:06

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

در قسمت گزارشات مردمی یا سامانه مرکز فوریت های سایبری در همین سایت از همکاران ما کمک بگیرید و شکایت خودتون رو ثبت کنید.
توضیحات کامل تر را هم همانجا ارایه دهید.
پلیس فتا؛ سایه سار امنیت در فضای مجازی

توسط ناشناس در 1395-05-25 01:06

باسلام دیروز یه تماس با بنده گرفته شد که شماره ای نداشت ونوشته بود خصوصی .جواب دادم گفتن از طرف پلیس فتا هستن .وحساب منو مسدود کردن ..با مراجعه به بانک دیدم حسابم مسدود نشده ..خواستم بدونم شماره خصوصی متعلق به پلیس فتا هست واقعا؟؟

توسط ناشناس در 1395-05-09 14:17

به نظر شخصی من هیچ مسنجری 100 درصد امن نیست

توسط تهران بزرگ - م… در 1395-03-17 12:02

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

شما با مراجعه به سایت پلیس فتا به بخش مرکز فوریت های سایبری رفته درخواست خود را با همکاران ما در میان بگذارید

توسط ناشناس در 1394-10-16 20:13

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

چقد ساده ای پسر.
اونا ک دنبال پولت نیستن فقط میخوان فرهنگتو عوض کنن،همین.اونم ک حتما غصه ای نداره آره!!!!
یکم افق دیدتو ببر بالاتر عزیز،سطحی نگاه نکن.شاید از اطلاعات شما به عنوان یک نفر استفاده ای نشه اما اگه اطلاعات بیس سی میلیون نفر دستشون بیفته بهترین استفاده هارو میبرن ک تو رسوندن ب هدفاشون بدردشون بخوره.مثلا جو کلی کشور ایران نسبت ب انتخابات چیه و چجوری میتونیم ضربه بزنیم.دغدغه ذهنی جوونهای ایرانی این روزا چیه?اگه خیلی ازمسایل اقتصادی حرف میزنن پس بافشار اقتصادی از این ور و تطمیعشون از طرفی میتونیم رخنه کنیم.مثل صحبت شما که اصلا شعور رو توی پول و زندگی دیدی!!!ایناها ک سوء استفاده های دم دستیشه.دیگه اینجا جا داره پلیس فتا توی سایتش ازباب روشنگری نمونه هاشو بیاره تا یکم بیدارشیم...
از اینکه حوصله کردی تا تهش خوندی ممنونم.

توسط ناشناس در 1396-03-20 13:24

سلام خدمت شما میخاستم بدونم مکالمه تصویری با ایمو قابل رویت برای دیگران هست یا نه

توسط ناشناس در 1396-06-31 13:24

سلام. لطفا راجع به سروش هم بنویسید. امنه؟

توسط ناشناس در 1395-04-14 17:12

سلام
دیشب تو تلگرام یه فرد ناشناس بمن پی ام داد که من یک سری سوالات ازت میپرسم جواب بده بهم من هم در جوابش خواستم که معرفی کنه خودشو ولی گفت اول ب سوالات من باید جواب بدی و شروع کرد ب سوال من هم جواب ندادم و بلافاصله تهدید کرد که هکم میکنه .لطفا بمن بگید میتونه همچین کاریو بکنه?چجوری جلوشو بگیرم?

توسط ناشناس در 1394-10-17 00:44

سلام علیکم داخل سایت وزارت ارشاد قسمت مربوط به رسانه های دیجیتال پیدا نشد لطفا اگه ممکنه زحمت انتقال نظرم رو شما و همکارانتون متقبل بشین
به نظر من رعایت نشدن کپی رایت در ایران اصلی ترینش تحریم های بعد از انقلاب اسلامیه و دوم گرون بودن هزینه خرید نرم افزارهای اصل و شرایط سخت صاحبان اصلی نرم افزارها که خارجی هستن و انحصار طلب و در زمینه انحصار طلبی تکنولوژیکی صددرصد بی رحم و بی انصاف و سوم نقصهای نرم افزارهای ایرانی و چهارم نبود نرم افزار در بعضی زمینه ها . اینکه معاون رسانه ای وزارت ارشاد گفته دلیل اصلی رعایت نشدن کپی رایت فرهنگ مردمه، به نظر من اعلام یه دلیل درجه آخره چون اول باید ابزار یه کار ساخته و فراهم بشه و بعد مردم فرهنگ استفاده از اون ابزار رو آموزش ببینن . اول وسیله و بعد استفاده کامل و بهینه از همه نظر
بابت زحمتم برای همتون معذرت می خوام در ضمن ببخشید که با ادبیات عامیانه نوشتم و اونهم توی این صفحه
خدا نگهدار التماس دعا

توسط ناشناس در 1395-04-25 09:41

سلام. ممنونم. اما لطفاً یه گزارشی در مورد پیام رسان های ایرانی مثل سروش بذارید تا بدونیم امن هست یا نه.
ما نمی خواهیم از نرم افزار های خارجی استفاده کنیم اما کدوم نرم افزار ایرانی بهتر است؟؟؟
خواهش می کنم جواب بدید

توسط تهران بزرگ - م… در 1395-05-16 06:48

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

با سلام
هرگونه پیام و گزارش خود را از طریق بخش ارتباطات مردمی وب سایت مطرح نمائید.

توسط ناشناس در 1395-12-23 01:50

من امشب میخواستم یک اکانت بخرم بعد از من پول گرفتند اما اکانتو ندادن من فقط یک ایدی تلگرام از اونها دارم چکار کنم با یک شماره کارت بانکی ک پول فرستادم

توسط ناشناس در 1395-03-03 15:57

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

99درصد این نرم افزارا به درد نخوره
یکی از روش هاش با کالی هستش که بایدیک فایل نرم افزاری با طرف بفرستی کل sms هاش میاد بعدشم منظور از جایزه 2 میلیاردی اینه که بیای باحمله به سرور تلگرام کل تلگرامو مختل کنی منظورش اینه وگرنه همین جوری میشه حتی secret chatیکم امنیتش بالایه لایه های نفوذی بیشتره کار سخت میشه

توسط ناشناس در 1394-10-20 14:29

با سلام.میخواستم بدونم این نرم افزار های هک تلگرام که اخیرا تبلیغات زیادی داشته وبا استفاده از آن میتوانند به شنود اطلاعات دیگران بپردازند
واقعا صحت دارد؟

توسط ناشناس در 1394-12-18 11:19

در پاسخ به parent_title@ با parent_username@

خیر دوست عزیز
نرم افزار های هک تلگرام صحت ندارد!
اگر چنین نرم افزار هایی وجود داشتند
صاحبان نرم افزار میتوانستند جایزه 2 میلیاردی را که شرکت تلگرام برای هک پیام رسان تلگرام گذاشته است را دریافت کنند.

افزودن دیدگاه جدید