کاربران چگونه می‌توانند رابطه خود با شبکه‌های اجتماعی را کنترل کنند؟

کاربران چگونه می‌توانند رابطه خود با شبکه‌های اجتماعی را کنترل کنند؟

۱-مراقب خواب خود باشید. نور صفحه‌ موبایل یا تبلت باعث کاهش فعالیت هورمون خواب می‌شود و باعث می‌شود که مغز سیگنال بیدار شدن دریافت کند. از حدود یک ساعت مانده به زمان خواب، شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذارید.

۲-استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به زمان مشخصی محدود کنید، مثلا روزی چهار بار و هر بار فقط یک ربع به شبکه‌های اجتماعی سربزنید و سعی کنید این میزان را به مرور کاهش دهید.

۳-مکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی را محدود کنید. مثلا خودتان را مقید کنید که هیچ وقت در اتاق خواب سراغ شبکه های اجتماعی نروید.

۴-ابزارهای دیجیتال مانند موبایل و تبلت را در ساعات مشخصی از روز از خود دور نگه دارید تا سراغ شبکه‌های اجتماعی نروید.

۵-چالش کنترل استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به‌عنوان یک فعالیت مثبت برای خود و اطرافیان‌تان جا بیندازید تا انگیزه کافی برای پایبند ماندن به آن داشته باشید،مثلا بگویید که می‌خواهید تمرکزتان را بالا ببرید.