رفتن به محتوای اصلی
ثبت گزارش
ثبت گزارش

گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) چیست؟

گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) چیست؟

گوگل تگ منیجر یا به اختصار GTM ابزاری برای بررسی دقیق رفتار کاربران در سایت است که بااتصال آن به گوگل آنالیتیکس می‌توانید به این داده‌ها دسترسی پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال اگر بخواهید بدانید که چند نفر از بازدیدکنندگان یک صفحه خاص در سایتتان روی یک دکمه خاص در آن صفحه کلیک کرده‌اند گوگل تگ منیجر به شما کمک می‌کند.

با گوگل تگ منیجر می‌توانید رفتارهایی مثل کلیک کاربران روی اجزای خاص در صفحه، میزان اسکرول و ماندگاری آن‌ها در صفحه، پلی کردن فایل صوتی در صفحه، میزان دیده شدن ویدیو در صفحه و مواردی ازاین‌دست را تشخیص داد.

گوگل تگ منیجر که از سال 2012 توسط گوگل معرفی شد تا به امروز تغییرات زیادی را داشته است و می‌توان گفت روزبه‌روز کار کردن با آن ساده‌تر می‌شود. گوگل تگ منیجر به‌تنهایی برای ما کاربردی نخواهد داشت و باید آن را به ابزارهای دیگر مثل گوگل آنالیتیکس متصل کنیم.