رفتن به محتوای اصلی
ثبت گزارش
ثبت گزارش

اسپم یا هرزنامه چیه و چرا بعضی از ایمیل‌های دریافتی، در پوشه‌ی اسپم ذخیره می‌شوند؟ در مواجهه با این‌گونه هرزنامه‌ها باید چه کاری انجام دهیم؟

اسپم یا هرزنامه چیه و چرا بعضی از ایمیل‌های دریافتی، در پوشه‌ی اسپم ذخیره می‌شوند؟ در مواجهه با این‌گونه هرزنامه‌ها باید چه کاری انجام دهیم؟

اسپم یا هرزنامه، ایمیل‌های تبلیغاتی ناخواسته‌ و بیهوده‌ای هستند که بسیار آزار دهنده هستند. این پیام‌های الکترونیکی علاوه بر مزاحمت، می‌توانند امنیت سیستم‌ها را نیز به خطر بیندازند.

درمواجهه با اسپم‌ها باید نکات مهمی که در ادامه آورده شده را رعایت کرد تا گوشی هوشمند و رایانه شخصی به بدافزار و ویروس آلوده نشوند:

۱- هرگز وعده‌هایی که از طریق اسپم و از طرف افراد ناشناس دریافت می‌کنید، باور نکنید و فایل پیوست ایمیل‌های ناشناس را باز نکنید.

۲- سعی کنید اطلاعات خود را در زمینۀ تشخیص کلاهبرداری‌‌های رایج اینترنتی افزایش دهید. 

۳- از یک فیلتر ایمیل استفاده کنید؛ اطمینان پیدا کنید که در کامپیو‌تر شما ابزاری که هرزنامه‌ها را از ایمیل اصلی جدا و به پوشۀ ایمیل‌های ناخواسته ارسال می‌کند، وجود دارد.

۴- از دو آدرس ایمیل استفاده کنید؛ از اولی برای پیغام‌های خصوصی و از دومی برای خرید اینترنتی، خبرنامه‌ها، چت روم و دیگر سرویس‌های موجود، استفاده کنید.

۵- از آدرس ایمیل دیگری استفاده کنید که با آن ایمیل‌های مورد نیاز را به ایمیل دائمی و اصلی خود بفرستید تا در صورت دریافت اسپم، آن را (بدون هیچ اثری روی آدرس ایمیل اصلی)، حذف کنید.

۶- حتماً سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و ملاحظات را چک کنید: قبل از ارسال ایمیل به یک وب سایت، سیاست‌های حفظ حریم خصوصی آن را بررسی کنید؛ زیرا بعضی شرکت‌ها در سیاست‌های خود این اجاره را دارند تا ایمیل شما را به دیگران بفروشند.

۷- آدرس ایمیلی منحصر به فرد انتخاب کنید انتخاب آدرس ایمیل می‌تواند روی تعداد اسپم‌هایی که دریافت می‌کنید، اثر بگذارد.

۸- سعی کنید، ایمیل‌‌هایتان را در مقابل دید عموم قرار ندهید. برای مثال در پیام‌های وبلاگ‌ها، در چت روم، شبکه‌های اجتماعی یا دیگر فضاهایی که به صورت عمومی است، آدرس ایمیل خود را در معرض نمایش نگذارید، زیرا فرستندگان اسپم، از اینترنت برای بدست آوردن ایمیل ها استفاده می‌کنند.