رفتن به محتوای اصلی
ثبت گزارش
ثبت گزارش

چگونه فایل‌ها را در ویندوز 10 به‌صورت مستقیم پاک کنیم؟

چگونه فایل‌ها را در ویندوز 10 به‌صورت مستقیم پاک کنیم؟

روش اول :

برای پاک‌کردن فایل یا پوشه‌ها بدون انتقال به سطل زباله، آن‌ها را در File Explorer انتخاب کنید و دکمه‌های Shift و Delete کیبورد را باهم نگه دارید.همچنین می‌توانید روی فایل‌ها کلیک‌راست کنید و درحالی‌که دکمه‌ی Shift را نگه می‌دارید، گزینه‌ی Delete را در منوی بازشده انتخاب کنید.در این حالت، پنجره‌ای باز می‌شود و ویندوز از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید فایل را به‌صورت دائم پاک کنید یا نه. حالا با کلیک روی گزینه‌ی «Yes» می‌توانید فایل را به‌صورت دائم پاک کنید. اگر از این روش فایل‌های خود را پاک کنید، امکان بازیابی آن‌ها در سطل زباله وجود ندارد.

روش دوم :

علاوه بر روش Shift+Delete، این امکان وجود دارد که از ویندوز بخواهید از سطل زباله برای فایل‌های پاک‌شده استفاده نکند. برای این کار، روی آیکون سطل زباله کلیک‌راست کنید، روی «Properties» بزنید و گزینه‌ی عدم ورود فایل‌های پاک‌شده به سطل زباله یعنی «Don’t move files to ...» را فعال کنید.توجه داشته باشید که ویندوز از تنظیمات مختلف سطل زباله برای هرکدام از درایوها استفاده می‌کند. مثلا اگر فایلی را در درایو C پاک کنید، به سطل زباله روی درایو C می‌رود. برای درایو D و سایر درایوها هم این موضوع صدق می‌کند. بنابراین باید هرکدام از درایوها را در این فهرست انتخاب کنید و سپس تنظیمات درایوهای مدنظر را تغییر دهید.درآخر، تنظیمات خود را با گزینه‌ی «OK» ذخیره کنید.