رونمایی گوگل از سرویس جدید Privacy Sandbox

امروزه مدل درآمدی بسیاری از وب سایت‌های جهان بر پایه تبلیغات است. با تکامل سیستم‌های تبلیغاتی ، فناوری‌های تبلیغاتی هدفمند شده‌اند و گاهی مزاحمت‌هایی برای کاربران به وجود می‌آورند. این آزار‌ها گاهی بسیار بیشتر از حد معمول می‌شود و حتی حریم خصوصی کاربران را زیرپا می‌گذارد. 

گوگل در جدیدترین پست وبلاگ خود تصدیق کرد که ردیابی کاربران و آگهی اکنون بسیار فراتر از هدف اصلی طراحی آن تبلیغ شده است. همچنین این نکته را برجسته می‌کند که تلاش‌های بی‌برنامه برای پرداختن به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی می‌تواند پیامدهای ناخواسته برای همه، از جمله کاربران نهایی، ناشران و مشاغل داشته باشد.
در همین راستا گوگل سرویس Privacy Sandbox را معرفی کرد. ابتکار عمل برای ایجاد مجموعه‌ای جدید از استانداردها که مطابق با انتظارات کاربران از حریم شخصی باشد، ضمن فراهم کردن محیطی امن برای شخصی‌سازی تبلیغات.

 

google-data-privacy.png

 

از آنجایی که این سرویس در مرحله اولیه توسعه خود است، گوگل به دنبال ایده‌ها و نظرات ناشران، تبلیغ‌کنندگان، انجمن‌های وب و فناوری، توسعه دهندگان و همچنین طرفداران حفظ حریم خصوصی است.

فناوری جدید سندباکس که توسط مهندسین گوگل ارائه شده برای طبقه بندی اطلاعات کاربر طراحی شده است. به کمک این سندباکس جدید،‌ فقط داده‌های طبقه بندی شده به جای اطلاعات دقیق کاربر در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می‌گیرد.

گوگل همچنین می‌داند که توسعه استانداردهای جدید وب به عنوان یک راه حل جهانی برای سایت‌ها و مرورگرها یک فرآیند پیچیده است که می‌تواند سالها به طول انجامد و همچنین شامل فکر، بحث و گفتگوی قابل توجهی از طرف بسیاری از ذینفعان است.

این شرکت پیش از این اقدامات خاصی را برای حفظ حریم خصوصی و امنیت محور در مرورگر وب خود ارائه داده است ، از جمله طبقه بندی بهتر کوکی‌ها ، تنظیمات برجسته و مسدود کردن اثر انگشت ، تا کاربران بتوانند ردیابی آنلاین را مسدود کنند.