پزشکان تماس تلفنی افراد ناشناس در خصوص مسائل مالی را باور نکنند

پزشکان تماس تلفنی افراد ناشناس در خصوص مسائل مالی را باور نکنند

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در این خصوص گفت: فرد کلاهبردار با استفاده از خط تلفن همراه اعتباری و معرفی خود به عنوان کارمند قسمت اداری و مالی درمانگاه، بیمارستان و یا دانشگاهی که آن پزشک، پرستار و ... در آن فعالیت می‌کند، به شخص دستوراتی برای انجام امور مالی از طریق دستگاه خودپرداز می‌دهد و به این طریق موجودی حساب وی را خارج می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این روش فرد مجرم با بیان واریز اضافه کار و یا اشتباه پیش آمده در واریز به حساب، فرد قربانی را فریب داده و درخواست ارائه شماره کارت، شماره حساب و درنهایت انتقال وجه به صورت اینترنتی و یا مراجعه به دستگاه خودپرداز می‌نمایند، فرد قربانی پس از چند روز که موضوع را بررسی می‌کند متوجه دروغ بودن ماجرا و کلاهبرداری از خود می‌شود.

این مقام انتظامی به کادر درمانی و پزشکی استان توصیه کرد: در صوتی که هر فرد، نهاد دولتی،خصوصی و یا ارگانی قصد واریز وجه به حساب شما را داشته باشد، تنها داشتن شماره کارت کافی بوده و نیازی به مراجعه صاحب حساب به دستگاه عابربانک نخواهد بود لذا افراد هیچ عنوان به عابر بانک مراجعه نکنید از سوی دیگر اگر تماسی در خصوص اشتباه در واریز به حساب دریافت کردید، قبل از هرگونه انتقال وجه، به سرعت با مسئول اداری، مالی و یا قسمت‌های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می‌کنید تماس گرفته از صحت موضوع مطمئن شوید.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد: کاربران فضای مجازی می‌توانند در صورت مشاهده  موارد مشکوک از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی  یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ با ما در ارتباط باشند.