رفتن به محتوای اصلی
ثبت گزارش
ثبت گزارش

فیشینگ تلفنی

کلاهبرداری تلفنی

تلفن همراه، اس‌ام‌اس و عابربانک سه ضلع اصلی کلاهبرداری‌ تلفنی است. شیادانی که با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم خیلی راحت حساب‌های بانکی آنها را به بهانه‌های مختلف خالی می‌کنند. برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، برنده شدن سفر زیارتی به اماکن مقدس، برنده شدن در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی مواردی است که کلاهبرداری تلفنی برای فریب مال باختگان از آن استفاده می‌کنند. این شیادان به قدری حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیلکرده جامعه هم  به راحتی فریب می‌دهند.

۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۰۷:۳۹:۰۴
۰
۱۳۹۸-۰۵-۱۴ ۰۹:۱۷:۳۶
۰

فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند. شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های حراجی و درگاه‌های پرداخت آنلاین نمونه‌ای از ابزار‌های الکترونیکی ارتباطات می‌باشند. به عبارت ساده‌تر وقتی شخصی سعی می‌کند شما را فریب دهد تا اطلاعات شخصی‌تان را

۱۳۹۷-۰۴-۲۴ ۱۳:۱۳:۱۶
۰
۱۳۹۴-۰۹-۰۸ ۰۸:۳۴:۴۷
۵

در روش فرد کلاهبردار طی تماس تلفنی با برخی از مشتریان شبکه بانکی، خود را به عنوان نماینده بانک در امور فناوری اطلاعات

۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۰۸:۱۰:۴۴
۰
رئیس پلیس خراسان شمالی مطرح کرد:

رئیس پلیس خراسان شمالی ایجاد جذابیت و اعتماد کاذب را شگرد مجرمان سایبری خواند وگفت: اخذ اطلاعات شخصی شهروندان از طریق مهندسی اجتماعی

۱۳۹۶-۱۲-۱۰ ۱۰:۳۳:۳۴
۰